maandag 12 november 2007

Day 10,11,12 : Run 10


Inderdaad, dit weekend niet gelopen en dit om 2 redenen. Zaterdag toch nog last van mijn rechterknie waar ik was op gevallen en dus besloot ik het zeker te spelen en niet te lopen. Zaterdagavond hadden we dan ons (Els en ikzelf) verjaardagsfeestje en het was er weer eentje om u tegen te zeggen. Vooral mijn nieuwe Nederlandse buur hield het het langste uit en om 3 uur kroop ik in mijn bed. Dit na +/- 1 fles schuimwijn, 1 fles wijn, 3 duvels en een halve fles whisky (deze laatste wel met 2 personen). Een beetje logisch dat het de dag erna niet echt van een leien dakje liep en ik moest trouwens ook nog kermis gaan vieren bij mijn broer dus gaf ik weer verstek.

Vandaag dan maar terug in gang geschoten voor nummer tien. Een uurtje gelopen. Details in mijn on line trainingsdagboek.

Kurt is op zijn beurt , weliswaar met een beetje achterstand, aan zijn loopmaand begonnen. Hij moet nu ongeveer aan 7runs/12days zitten. Misschien dat hij er wel eens wat over vertelt.

In alle geval Kurt, bedankt voor de lekkere wisky

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En ja inderdaad, ik ben ook bezig aan een loopmaand en zit voorlopig op schema. Enige vaststelling tot nu toe is dat uithouding ok is maar hartslagen nog te hoog. Ik weet natuurlijk ook dat ik geen loper à la Marc Vélo maar dus leer hier mee leven desondanks zou ik in Roth graag de afsluitende marathon doen in 3h50. 10 min. beter als mijn 2 vorige in Klagenfurt...

Anoniem zei

Kurtje,

Ik heb bij het herbeginnen van de trainingen ook ieder jaar last van een te hoge hartslag. Na een 5-tal trage looptrainingen waarbij ik de pols niet forceer maar toch zo laag mogelijk probeer te houden, doe dan een duurloop van 10 km aan wedstrijdtempo echt forceren dus).
De volgende duurtraining doe ik dan weer aan een tempo als de eerste 5 lopen. Gek genoeg ligt mijn pols vanaf dan onmiddellijk een pak lager (+/- 10 slagen). Probeer het eens.

Jimmy