woensdag 24 februari 2010

Gevaarlijke "trekjes"

126 dagen tot IM: eindelijk nog eens de weg op met de fiets. Ik stuurde Ludo een smske en hij stemde meteen toe samen met mij een ritje te maken. De rit liep via Tongeren naar Visé en er was veel wind, ik herhaal veel wind. Net voordat we de “Voer” moesten indraaien reden we terug huiswaarts over Eijsden, de Saint Pierre en Kanne om zo via binnenwegen, want de fietspaden waren echt niet berijdbaar wegens te veel bezaaid met kleine steentjes, Vliermaal city terug te vinden. Bijna 3hr en bijna 80K. Ik had een goed gevoel, zeker op de klimmetjes voelde ik toch dat ik al wat power had, hetgeen andere jaren zeker niet het geval was zo vroeg op het jaar. Die krachttrainingen op de rollen hebben blijkbaar hun werk gedaan.

’s Avonds was er dan een feestje omdat Els haar ma 65 was geworden…

125 dagen : … en dan weet je dat dit zo’n dag zal worden waarin je veel met de zetel zal moeten vechten. Toch een half uurke gaan lopen, alhoewel dit meer bezigheidstherapie was om er niet helemaal een verloren dag van te maken.

124 : Kmoest ’s avonds een nachtje gaan werken en om daar goed door te komen er maar een nuldag van gemaakt. Bovendien is deze week een rustweek dus dat kon er wel van af.

123 dagen : goed door mijn nachtje heen geraakt en tegen de avond 2700m gezwommen om dat “zombie”gevoel kwijt te geraken.

Je weet dat je sommige dingen best niet te vaak en te veel doet omdat je daar niet (meer) tegen kan. Dingen zoals daar zijn, nachten werken en laat opblijven. . It kills me en als je dan die 2 dingen te verwerken krijgt op een paar dagen tijd …

122 : 40’ easy run, hartslag moeilijk onder controle te krijgen. Voelde ook dat mijn linkerkuit gevaarlijke “trekjes” begon te krijgen dus voor de zekerheid al maar een afspraak gemaakt met de osteopaat.
Tegen de avond dan nog een 2.8K continu zwemmeke in een overvol zwembad. Om het niet te eentonig te maken wisselde ik een 400m gewoon Crawl steeds af met een 400m met “materiaal”.

Geen opmerkingen: