donderdag 7 januari 2010

Run Forest Run

Sneeuw, ijzel, gladde wegen, tis geen lachertje om buiten te trainen de laatste dagen. Zwemmen is geen probleem. Naar het zwembad rijden soms wel. Fietsen, kan op de rollen al vindt niet iedereen dit even fijn. De verveling slaat nogal snel toe. Het lopen vormt wel een probleem. Wegen zijn niet volledig sneeuwvrij, stoepen glad, fietspaden bedekt met bevroren smeltwater van de wegen, veldwegen liggen er akelig glad bij. Laat staan dat je ’s avonds in de donkere, zoals velen, op pad moet.
Lopen in deze omstandigheden is geen lachertje en soms zelfs gevaarlijk. Een valpartij is snel gebeurt, vorige week er nog 2 zien onderuit gaan toen ze effe de stoep op moesten om uit te wijken. Na de looptraining woensdag had ik pijn aan de heupen, waar ik nooit last heb. Het zoeken van de juiste balans, het niet echt soepel lopen op de sneeuw, beetje stijfjes, soms wat schuifelend….

Zijn er dan andere opties. Hoorde dat Raymond ergens in de familie een loopband op de kop wist te tikken. Al zei hij zelf, enkel te gebruiken als het echt niet anders kan. Maar niet iedereen heeft een loopband en naar de fitness afzakken (waarschijnlijk nog een abonnement aan uw broek) om daar effe indoor te lopen, neen dank u.
Wat blijft er dan nog over, Naar het buitenland trekken, warmere oorden opzoeken is een optie maar voor de grote hoop onder ons niet haalbaar. Aquajoggen? Finse Piste? …

… Of toch maar de straat op en voorzichtig aan doen ?

Om af te sluiten een schoon lieke over … sneeuw? Poedersneeuw misschien?

1 opmerking:

Anoniem zei

Verstand op 0 (voor mij wel makkelijker) en gewoon gaan.
Net de 19 klm gelopen in 1h49, zelfs mijn vrouwke heeft haar 2 h gelopen....Is wel meer een mentale dan fysieke kwestie moet ik zeggen.
En dat gaat de ene dag al beter als de andere. Als het donker is vind ik het veel erger.
Vraag het maar aan Denis!
Morgen iemand fietsen? :)
Kurt