woensdag 1 juli 2009

Warm

Tis ook nooit goed hé ? Een te strenge winter, dan weer regen en nu dus, .. te warm ... De mensen klagen graag zekers.

Ik liet het al vast niet aan mijn hart komen vandaag. Na een rustige 3-4 dagen deed ik gisteren een intensieve blokkentraining in het fietsen. Vandaag stond er een lange duurloop op het programma, warm of niet, heet of koud, regen of wind. Hij stond erop en hij moest gedaan worden. Bij deze temperaturen is het zeker aan te raden genoeg vocht te voorzien voor onderweg, zeker als je van plan bent + 2hr te gaan lopen. Ik weet het, het is niet altijd gemakkelijk. Een tussenstop bij familie of vrienden is een optie, persoonlijke begeleiding door, vrouw, zoon dochter, schoonmoeder ???? is dan al weer een andere. Zelf drinkbussen gaan wegsteken op je loopparcours, kan ook. Een drinkbus meenemen in zo'n, hoe noem je dat, riem op je onderrug. Kortom, genoeg opties, aan ons om de keuze te maken.

Ik verkoos vandaag om 2x12.5K te lopen. De eerste ronde met drinkbus in de belt en ronde twee samen met Jarno als drankleverancier.

Ik had dan ook nog het geluk dat na 1K Kris Lambrichts mij kwam vergezellen voor de eerste 12.5K. Hij vond het eens fijn rustig te kunnen lopen. Ik aan zijn tempo (Kris is in de stratenlopen zeker nog iets beter dan onze Marco velo en dat wil toch wel wat zeggen) zou ronduit belachelijk geweest zijn.

Na ronde 1 kwam Jarno dus op de proppen en eenmaal de 25K afgehaspeld zorgde Jelle met de tuinslang voor de nodige afkoeling terwijl Els iets fris uit de frigo haalde en zo heeft de hele familie toch weer zijn aandeel gehad in de training van vandaag.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hıer kan ık ook niet klagen van het weer. 34 zegt de thermometer,maar toch elke dag een duurloop gedaan(wel zonder steun vd famılıe). Dinsdag heb ık me ıngeschreven voor Nice. There ıs no way back. Greetz from Izmir (Turky)

Denıs

Anoniem zei

Hier in La douce France wijst de thermometer ook 34gr aan . Voor het fietsen om 7 uur 's morgens gaat het nog. BTW de inschrijving voor Nice is een feit, dus remember onze afspraak. De strijd kan beginnen.
You never win silver, you only loose the gold.
"Pontje"