dinsdag 10 augustus 2010

Schotsman Triatlon

Afgelopen zaterdag vanuit een warm Vliermaal 25° naar een koud en nat Zeeland gereden (17° en regen).  In eerste instantie gewoon om met Jarno mee te gaan die er zijn eerste open water zwem zou doen in een triatlon maar bij nader inzien had ik toch maar mijn TT bike meegenomen om aan de sprintafstand deel te nemen.  Nu, ik had er echt zin in maar de regen en de koude brachten die goesting tot onder 0.  Na effe twijfelen toch maar ingeschreven en wonder o wonder de hemel klaarde op een 15' voor start. 

500m zwemmen - 20 fietsen (niet stayeren) - 5km lopen was de opdracht.  Dit alles onder voorbehoud dat mijn A-pees het hield natuurlijk.
Bij het in het water gaan trap ik op een steen, gevolg snee onder de bal van de dikke teen. Op zich niet zo erg maar wel de ganse wedstrijd en de dagen erna last van gehad.  En dat nog boven op het feit dat het alweer zoutwater was om in te zwemmen.  Zwemmen ging goed en éénmaal op de fiets kon ik verschillende atleten inhalen maar voelde toch dat dat beetje extra er niet in zat. Maar met 38.3 gemiddeld kon ik wel leven. 
Tijdens de eerste meters van het lopen enkele felle steken in de pees maar voor de rest van de wedstrijd hield ze het gelukkig. Sedert Nice eigenlijk niet meer gelopen dus had ik op voorhand 4'30/km in gedachten.  uiteindelijk werd het 4'24 over de 5.4km die voor een groot deel door het bos liep. Dat was wel fijn alhoewel ik mij soms af vroeg of ik nog wel op het parcours zat.

Plaats 11 en 2de H40 alhoewel de vriendelijke mensen van de organisatie mij ingedeeld hadden in de cat. H20. Die zullen op het uiterlijk afgegaan zijn zeker :-)

Foto's staan in fotoalbum met dank aan Helen.

Geen opmerkingen: