vrijdag 6 augustus 2010

2 dagen aan't zeetje

Maandagavond reed ik richting Belgische Kust, meer bepaald Bredene.  Hometown van Norbert om er samen met hem 2 dagen te trainen..  Tis wel triestig op de Belgische snelwegen dat je geen 100km kan rijden zonder in één of andere file terecht te komen, en dan was er nog niet eens druk verkeer. 

Dinsdag stond een lange rit op het programma.  We reden langs vaarten en kanalen richting het Ijzerbekken al waar WOI zich voor onze ogen afspeelden.  De Dodengang, de 2de Atlantic Wall, de Ijzertoren.  Meteen ook het stokpaardje van Norbert, dus weet ik nu intussen ook bijna elke bunker liggen in Bredene en omstreken.  150km stond op de teller toen we de benen onder tafel staken.  Het mag gezegd, honger geleden heb ik ginder niet!

Woensdag was dan mijn vuurdoop in de PIT van Bredene.  Het zal wel een raar gezicht geweest zijn, 2 venten in hun neopreenpak op een fiets richting zwemlocatie. Maar blijkbaar is dit the way they do it there dus ...
Het water was lekker behalve de zoutsmaak viel mij wat tegen.  De wind zorgde voor de nodige licht deining maar toch was het er fijn zwemmen.  Toen ik achteraf  zei dat er veel aalscholvers zaten op de steigers waar ik achter door was gezwommen, vroeg Norbert mij of ze me niet aangevallen hadden.  Dat had'm ook wel wa vroeger kunnen zeggen :-) Het rondje dat ik door naar een aantal boeien te zwemmen en te ronden zwom zou 2500m  moeten geweest zijn.

Na het ontbijt nog effe gewacht tot het weer wat opentrok en toen door de vlakke polders, draaien en keren in de wind.  70km hadden we alvorens we naar het Bos van De Haan gingen om er nog een looptrainingske te doen.  Ik hield het op 1 rondje van 3.6km om mijn pees (was eerste looptraining sinds achillespeeskwetsure) te sparen terwijl Norbert er nog eentje bij deed.

De 2dagen vlogen dus voorbij en het was al weer tijd om afscheid te nemen. Maar niet voor lang, volgende week Sterke Peer en 2 weken later Almere.  We'll meet again my friend(s).

Schitterend dat een mens dit kan doen, nieuwe mensen leren kennen die even bezeten zijn van de triatlonsport en dan een vriendenkring uitbouwen.  Volgend jaar gaan we trouwens 10 dagen trainen op Lanzarote samen met Ironmac, Norbert en Werner.  Deze laatste ken ik nog niet maar ook dat zal wel snel in orde komen.

In elk geval, Norbert, Ginette en Niki, bedankt voor de goede zorgen die 2 dagen en voor het fijne trainen.  Zekers voor herhaling vatbaar! Lees hier wat Norbert er van vond.

Er zijn nog meer foto's te vinden in het fotoalbum

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wil,
die Spinergy-wielen die Norbert gebruikt, daar moet hij mee opletten. Ze hebben een slechte reputatie: de spaken hebben de vervelende eigenschap om plots te breken, er zijn zo al diverse zware accidenten gebeurd. Gezien de ouderdom van zijn wielen zou ik persoonlijk er stilaan afscheid van nemen ....

Raymond

Anoniem zei

Drinkt gij wijn bij sloten ??? ;-)

Mario

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Er moest iemand zich opofferen om de fles leeg te krijgen, ge kent mij hé ...