vrijdag 11 september 2009

Is't eten nog nie gereed ?

Ik heb na Neerpelt een paar keer de vraag gekregen wat ik eet onderweg in een lange afstand.

Laat ik effe beginnen bij vorig jaar Klagenfurt. Ik deed er mijn eerste Ironman met als sportvoeding Squeezy. Alles liep perfect en ik kende eigenlijk op gebied van voeding en energieopname geen enkel zwak moment. Enige nadeel dat ik ondervond was dat ik verschrikkelijk veel moest plassen, vooral op de fiets. Het weer was dan ook niet heel erg warm en het is een feit dat als ge de raadgevingen opvolgt zoals het moet, kijk op http://www.nutrisport.be/ns/index.php?option=com_content&task=view&id=179&Itemid=48
dat er veel gedronken moet worden.

Dit jaar Lanzarote was ik overgeschakelt op EAS en dit viel compleet tegen zodat ik voor Neerpelt opnieuw Squeezy koos. Ik vind het een voordeel dat je eigenlijk nauwelijks iets vast voedsel moet eten omdat ik weet dat mijne maag daar veel moeite mee heeft. Op 2 kleine stukjes powerbar na heb ik dan ook niks gegeten in Neerpelt, alleen mijn literkes gedronken. En ware het niet van die domme fout door mijne gel te vergeten toen ik begon te lopen was dit weer perfect geweest. Als er één zaak is dat ik mezelf in Neerpelt kwalijk neem is het dat, hoe kon ik zo dom en vergeetachtig zijn, maar ja, tis voorbij en al weer een les bij geleerd.

Squeezy is en blijft voor mij dus de "voeding".

Toch zijn er enkele "nadelen", vind ik.

Ten eerste, ook weer in Neerpelt, veel drinken is veel plassen. 2x gestopt bij het fietsen en de andere 3 keer gewoon op de fiets zonder stoppen.

Ten tweede, op training, want daar moet dat natuurlijk eerst geprobeerd worden, moet je eigenlijk om de 2 uur, of 3 uur afhankelijk van het aantal bidonhouders die je hebt, kunnen bijvullen. Als je alleen traint is dat geen probleem maar in groep kan dat wel voor problemen zorgen want die stoppen meestal niet.

Ten derde : de prijs ??? Squeezy concentrate kost, waar ik het haal, net geen 11€ en je kan er +/- een drinkbus of 10 van 75 cl mee vullen. En daar doe je dus echt niet lang mee, daarom schakel ik ook al eens over op de poedervorm Leppin EnergyBoost. Daar kom je iets langer mee toe. Maar tijdens de wedstrijden gebruik ik sowieso de Concentrate.

Maar alles bij mekaar kan dit niet opwegen tegen de voordelen die het produkt heeft. Ik zou zeggen, try it yourself.

Geen opmerkingen: