zaterdag 7 februari 2009

Wintersprint lopen

Het lopen van de wintersprint voor het tweede jaar op rij op de atletiekpiste van de Motten. We verdeelden de boel in 2 reeksen. Boven de 20' en onder de 20'. Velen voelden zich geroepen om in reeks 1 van start te gaan. Even terzijde. We vertrokken verdorie een meter of 10 voor de 200m streep, maar dit geheel terzijde want Kurt nam direct het voortouw en het leek alsof de wedstrijd al na anderhalve ronde zijn winnaar kende. Maar ikzelf kwam terug met in mijn spoor good old Ludo en Denis. Kurt parkeerde zoals een ex opel verkoper kan parkeren. Denis nam Ludo op sleeptouw en ik keek maar kon niets doen, het ging gewoon te snel. Denis (20'18) liep uiteindelijk als overwinnaar van de reeks +20' over de streep met Ludo (20'37) als 2de en ik als 3de (20'43). Kurt kwam een halve minuut na mij over de lijn gebold, een opsteker voor mij voor volgende week in Heusden waar we deel 2 van ons duel gaan uitvechten.

Reeks 2 trok slechts 7 man aan waarvan Wim als een schicht van start ging. Marco en William probeerde te volgen maar alleen Marc kwam terug en ging ervover en liep als totaalwinnaar over de eindmeet in 17'36. Wim op een mooie 2de plaats en die doet de beste zaken met het oog op het eindklassement. William werd nog door een man of 3 verorberd wegens steken aan de zij.

Na het lopen en het zwemmen met dus enkel nog een tijdrit van 20K te goed ligt de top 4 kort bij mekaar. Wim op 1, Jimmy en Marc op 2 op slechts 13". William 4de op 24". Tzal weer hard tegen onzacht gaan langs het kanaal binnen een maand. Ikzelf sta op plaats 5 maar al met 1'45 achterstand dus weinig kans dat ik nog de top 3 kan induiken.

Geen opmerkingen: