zondag 15 februari 2009

2-0

What can I say : de sterkste heeft het gehald, zeer zeker. Even het wedstrijdverloop.

We reden samen met de fiets op naar Heusden, zodat we toch al een goede opwarming achter de rug hadden. Na nog wat ingelopen te hebben klonk het startschot en Kurt ging weer zeer snel van start. Ik wist dat hij deze keer niet zou stilvallen dus moest ik wel aanklampen om er voor te zorgen dat ons duel dan al niet was afgelopen. Het heeft echt niet veel gescheeld of ik moest lossen en was dan ook blij toen hij in het zicht van het fietsenpark effe inhield. Eén keer op de fiets was het al snel duidelijk dat we niet van mekaar konden wegrijden. Kurt had evenwel problemen bij het schakelen waardoor hij telkens op het einde van de ronde een gaatje moest dichtrijden op mij. En toen gebeurde het in ronde 3 bij het inrijden van het bos ging hij over kop. Ik wist niet hoe ver hij achter was maar in de laatste ronde zat ik steendood. Hij reed rond met een adrenalinepeil dat ongekende hoogtes had en stilletjes aan verkleinde hij de achterstand. Marco Velo liep net uit de wisselzone toen ik binnen kwam en Kurt deed net hetzelfde toen ik uit liep. Leek me een vrij haalbare zaak en liep dan ook wat ik kon maar blijkbaar was dat niet snel genoeg. Halverwege had hij mij al te pakken, ik probeerde nog aan te klampen maar het ging te snel en moest hem even laten gaan. Een meter of 20 liep hij voor mij en ik kwam geen meter meer dichter. Na zo'n wedstrijd verdiende hij dit zeker. Dacht nooit dat hij nog terug zou komen.

Dus 2-0 en met enkel Geel nog te gaan kan ik alleen maar de eer nog redden. Daarom hebben we besloten ook De Haan en Herderen nog aan het lijstje toe te voegen. Kwestie van de motivatie voor ons 2 hoog te houden en spanning hopelijk wat langer te rekken en zo het voorjaar af te ronden.

De teleurstelling was er deze keer niet vooral omdat ik content was over mijn wedstrijd en van een wel zeer sterke Kurt verloor. Mijn conditie gaat in stijgende lijn dus dat zit wel snor.

Vervolg dus over een paar weken in Geel.

Na de wedstrijd dan nog terug met de fiets naar huis samen met Denis. Amai dat deed pijn hoor maar vandaag zijn de beentjes al goed hersteld mss dat ik dat aan de terugrit te danken heb.



PS : Comments zonder naam onder plaats ik niet, de bedoeling is mss wel goed maar zet je naam er dan ook onder. Ik kan er mee leven hoor als iemand Kurt proficiat wenst met zijn 2-0 maar maak je dan ook bekend.

Geen opmerkingen: