zondag 22 februari 2009

Lege batterij

Na de lange looptraining van vrijdag, het zwemmen en de langste fietstraining tot nog toe op zaterdag voelden de beentjes niet echt lekker aan vandaag. Toch zou en moest ik nog een looptraining doen.

8K waarvan 4K in zone 3. De opwarming viel vies tegen want de benen deden pijn. Na 2K begon ik te versnellen en de eerste kilometer ging het stroef maar langzaamaan kwam ik dan toch in mijn tempo en liep het wel vlotjes. Als je weet dat ik nu tegenover een maand geleden op dezelfde afstand bijna 1' sneller loop, dan weet je het wel. Na de 4K wou ik echter niet van ophouden weten en besloot er nog een kilometertje aan vast te knopen. Niet in zone 3, maar een viteske hoger in zone 4. De laaste 500m licht tot matig bergop stak ik dan het houtje tussen de tanden om de pijn te verbijten en duwde ik het gaspedaal helemaal in. Toen ik mijn chrono stop zette gaf die aan "low battery". Toch straf dat die horloges tegenwoordig weten hoe dat de atleet zich voelt ging het door mijn hoofd in een flits. Of zou het dan toch de "pil" van dat spel zijn die het niet lang meer gaat trekken ?

Genoeg gezeverd, thuis gekomen trok ik de rollen op en reed nog een 40' los. Ik sluit deze week af met een goed gevoel en een mentale boost maar luister nu toch effekes naar mijn lichaam dat mij in alle verrouwen toesprak en zei dat het wel een dagske rust kon gebruiken. Dus morgen rustdag. Zo simpel kan het zijn !

Geen opmerkingen: