woensdag 5 december 2007

Urbanus

Na een dikke 2 uur tegen een stormachtige wind te hebben gevochten mocht ik maandag 60K in mijn trainingsdagboek bijschrijven. Gisterenavond dan in de donkere de veldwegeltjes opgezocht en bijna 14K gelopen. Het is verbazingwekkend hoeveel auto's er 's avonds die weggetjes opzoeken. Meermaals moest ik dan ook met de hand voor de ogen lopen om niet stekeblind van de lichten achter te blijven.

Volgende week is de officiele start van de voorbereiding richting Klagenfurt. Hoever staat de conditie momenteel ?
Het zwemmen als eerste. Is zeker niet slecht ondanks de weinige training tot dusver. Ik weet dat 1 maal 3-4/week zwemmen mij na een week of 3-4 al heel ver kan brengen. Dus so far so good.
Het fietsen. ik verbaas mezelf telkens weer ik op de fiets stap. Het gevoel bij het fietsen is, en dit ook ondanks zeer weinig kilometers de laatste weken, goed tot zeer goed. Zeker voor de tijd van het jaar. Maar, en toch is er een maar. Ik voel dat mijn linkerbeen pas sinds een week of 2 echt mee wil. Ik heb dan ook lang gesukkeld met die zenuwaandoening die voortkwam van een geblokkeerde rug en te pas en te onpas opdook.
Vooral het lopen heeft daar veel onder te leiden gehad. Daar kon ik dit jammer genoeg niet opvangen met rechts. Dus pas vanaf een week of 2 geleden is dit hopelijk helemaal van de baan. Ik heb dan ook het gevoel dat alles wat ik er voor gelopen heb niet veel afgedaan heeft en ik nu eigenlijk pas een beetje in gang begin te geraken.

Conclusie : vooral in het lopen is er nog veel werk voor de boeg, de rest is meer dan goed voor de tijd van het jaar. Nog iets, het wordt tijd dat ik terug een beetje als atleet begin te leven, als een sportend mens, want ook dat voel je aan je lichaam, toch zeker wanneer er een 4 aan de deur staat te kloppen. 10 jaar geleden draaide ik m'n hand niet om voor 3 dagen doorzakken. Nu is 1 nachtje er soms al te veel aan.

De titel nog natuurlijk. Ik heb me gisteren de CD van Urbanus cadeau gedaan waarop allerhande artiesten liedjes van de Vlaamse komiek op hun manier te berden brengen. Urbanus is voor mij puur jeugdsentiment. Ik kende nagenoeg zijn shows van buiten. En het horen van die liedjes geeft me een goed gevoel vanbinnen, en ... ook dat is belangrijk, zoniet "Het belangrijkste".

Op de you tube playlist links van de blogs kan je enkele filmpjes bekijken van "Urbi"

Geen opmerkingen: