donderdag 6 december 2007

Sinterklaas en vooral Zwarte Piet !

Maandagavond was het vollen bak bij ons in de opvang. Niet minder dan 19 kleuters, peuters zaten samen met hun ouders bij ons in de veranda te wachten op de "Heilige" man. Om iets na zes was het dan zo ver. Ik stapte de buitenlucht in om Sint en Piet te begroeten, toen ik plots de knecht hoorde zeggen. Sinterklaas, die meneer die ken ik !

Nu is het algemeen geweten dat de Sint en zijn Pietenleger "iedereen" kennen. Toch is het al weer jaren geleden dat ik nog een briefje schreef dat richting Spanje ging om mijn speelgoedwensen bekend te maken.

Verbaasd keek ik dus richting de in een kleurrijk pakje gestoken zwarte medemens. Met reuzestappen kwam hij de trap op, de zak in 1 hand houdend, de andere hand uitgestoken in mijn richting. Ik drukte de zwarte handschoen en keek tegen een zwart gezicht aan met felrode lippen. Inderdaad, dit gezicht kwam mij bekend voor. Naarstig zocht ik mijn database af naar corresponderende namen die pasten bij het hoofd onder de pietenmuts. Piet zag mijn aarzeling en fluisterde in mijn oor : "Van in het zwembad".

Rarara, weten jullie wie het is ?

1 opmerking:

Anoniem zei

Van het zwemmen? Nog een tip aub