maandag 7 maart 2011

Herderen

De eerste van het jaar is altijd wel effe tasten in het niets, hoe zou het gaan, zijn we er klaar voor ... Dus toch een beetje stress 's morgens.  We hebben de voorbije maanden een beetje naar deze wedstrijd toegewerkt als 1ste doel wat vroeger op het jaar.  Zo moet ik mij al niet doodstaren op die datum van 3 juli.  Dus als afwisseling op mentaal vlak en op trainingsvlak kon dit wel tellen.

Maar eerst was er die 500m zwemmen.  6'48, liefst eronder maar dat was zeker een richttijd.  In de voeten zou het zeker sneller moeten maar wat bleek.  Mijn 2 strijdmakkers lieten het afweten en ik stond er alleen voor.  Speelde dat wat mee in't kopke, kweet het niet . Wat ik wel weet is dat ik slecht zwom. 7'06 is slecht als je 6'48 wil.  Een opdoffer dus die ik wel zo snel mogelijk achter mij moest laten.

Het fietsen dan.  Vertrok in het spoor van Dirk Baelus en Ruben VDV.  Er kwam ook nog een 3coacher over in triatlonpak?? en weg waren we.  Eigenlijk komen alle credits toe aan Ruben en die koele kikker van 3coach.  Dirk viel weg met materiaalproblemen en ik bleef eraan hangen.  Soms met de elastiek maar ik bleef eraan.  Bij momenten zelfs langs de weg gereden om toch maar iets uit de wind te kunnen zitten en er niet vanaf gereden te worden.  Ik moest daar verschrikkelijk diep voor gaan en toen we T2 binnenreden was het beste eraf.

Daarom liep het niet in't begin, ik moest eerste effe bekomen maar stilaan kreeg ik er toch een tempo in.  Kon zelfs iemand inhalen en dat gaf toch wat moed, was hier blijkbaar niet te enige die het moeilijk had.  Na ronde 1 riep Mario dat ik eerste lag bij de H40.  Dus was't zeker nie van te talmen.  Ronde 2 ging stukken beter en als 22ste en eerste H40 liep ik over de streep. Supercontent.

Het fietsen heeft dan de doorslag gegeven in deze wedstrijd.  Waar iedereen eraf moest bleef ik aanklampen.  Dat het fietsen zwaar was en alles ver uit mekaar lag, bleek in het lopen.  Er kwamen er maar 7 over mij en meestal zijn er dat meer.

De uitslag vind je hier en een aantal foto's staan hier

Volgende "doel" op't programma staat ook al voor de deur.  Van 16-26 maart zal ik mij samen met enkele maten op een Canarisch eiland bevinden om daar een goede basis te leggen richting Klagenfurt.  De countdown is nu definitief begonnen.

Geen opmerkingen: