dinsdag 5 augustus 2008

De avonturen van Pontje in Antwerpen

Na Roth verklaarde iedereen mij gek dat ik na drie weken mij al terug aan een 70.3 zou wagen. Zelf zag ik daar niet teveel graten in, het lichaam had nog wat zin om te presteren. Met de opgave van Kurt vorig jaar in Eupen indachtig wist ik mij toch te motiveren om een prestatie neer te zetten. Antwerpen is mijn stad en ik ben dus verplicht om het daar toch goed te doen.
Na mijn avontuur van vorig jaar (5hr33) wist ik nu wat mij te wachten stond. Voor de 2de keer deze zomer zou het weer een factor worden. Regen en wind waren weer van de partij, maar ik trok het mij niet aan.
Het doel voor de start was beter doen dan vorig jaar en dan liefst met meer dan een minuutje.
Met een kleine 1000 starters zou het een drukke bedoening worden tijdens het zwemmen, ik was volledig opgef*cked en dit zou mijn dagje worden. Na wat geduw en getrek klonk het startschot, weg waren we.
Na 30.48 kwam ik uit het water, deel 1 gelukt. Na een goede wissel de fiets op, tijdens de eerste meters zag ik dat mijn km teller niet werkte, ander wiel met andere sensor, dan maar op gevoel. Dat gevoel was tegen de grens en erover tot de benen het opgeven. Na ongeveer 10K dacht ik dat het over was, op een recht stuk let mijn voorganger niet op en gaat tegen de vlakte daarbij wordt ik bijna mee ten val gebracht. De adrenaline rusht door mijn lijf. Onderweg krijgen we een ware stortvlaag met bijbehorende wind op ons dak. Iedereen vloeken op de wind, maar ik reed op een wolk. Tijdens het overschrijden van een treinspoor vallen een 5-tal atleten voor mij en ik erbij natuurlijk, ik had vandaag al genoeg geluk gehad. Snel recht en vlammen maar.
Bij T2 aangekomen zegt de klok 03hr05, dus 2hr32 gefietst, so far so good. Goed gewisseld en dan maar lopen.
Het duurt effe voor ik een loopgevoel kan ontwikkelen en ik word langs links en rechts voorbij gelopen. Lopen is duidelijk niet mijn sterkste onderdeel. Toch kan ik voor mijn normen een goed tempo houden en als ik aan de derde en laatste ronde begin kijk ik op de klok en zie dat ik sneller ben dan vorig jaar, tandje bij dan maar.
Bij aankomst op de grote markt kijk ik naar de klok en die zegt 05hr00.42. Een volle 33 min sneller dan vorig jaar. A job well done zou ik zo zeggen. Indien ik deze progressie blijf doortrekken dan .....
Al bij al een supergevoel maar mijn benen doen vandaag verschrikkelijk pijn, misschien toch wat residu van de afgelopen weken.
Rusten tot Lommel dan maar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ferm gedaan, weer een pontje ervan af.

Witse