maandag 30 mei 2011

Tristar111 Germany : the race

Bijna de 111 van tristar gedaan, bijna want zoals gezegd, het lopen ....

Maar laat ons bij het zwemmen beginnen.  Eerst en vooral, ginder een nieuw pak gekocht, de sailfisch edge. Dat ook direct aangedaan om mee te zwemmen en het zwom eigenlijk wel vlotjes, voelde mij heel vrij in dit pak.  Wat zig zaggen tussen de schoolslagzwemmers door en na een goei 15' kwam ik aan wal.  Zag dat dit maar een paar seconden trager was dan mario maar den Eddy zwom verdomme nog sneller. 

Dan was het een heel stuk lopen naar de wissel.  Els zat na een meter of 20 langs de kant, pak uitgedaan en loopschoenen aangedaan en zo de dikke 400m naar T1 gelopen.  Geen verkeerde keuze en weinig tijd verloren door dit maneuver.  Dan de fiets op, de Garmin gaf een wissel aan van maar liefst 860m.  De eerste meters gingen wat stroef, misschien van dat lopen maar dan begon het goed te draaien tot. we links afsloegen en de wind op ons kloten kregen.  Het zwaarste stuk van het parcours wind tegen.  Vooral die 8km "vals plat" tegen de wind in.  Op 1 van de klimmetjes haalde ik een deelnemer in en plots kwam er een scheidsrechter langs mij rijden riep mijn nummer en gaf me een zwarte kaart. ?????? Hij zei iets dat op "stützen" trok maar bij god ik weet niet wat hij daarmee bedoelde. Ik vermoed dat ik te kort achter de deelnemer gereden heb eer ik hem voorbij ging en dus niet al vanop 10m naar rechts gegaan ben .  Nu die 4' straftijd interesseerde mij toch niet. Ik wist van Dirk dat vanaf km 70 het zwaarste achter de rug was en vanaf daar heb ik dan de gaaaas maar eens wat opengedraaid. Met 2hr40 over de 96.3km net 36.0km/u was ik best tevreden.  Bekijk hier het fietsen.

Ik loop de wissel binnen en plots begint er iemand te roepen.  Een scheidsrechter, och ja die zwarte kaart, die was ik helemaal vergeten, ook dat tentje net voor T2 niet zien staan.  "Als ge nu verder loopt diskwalificeer ik u" maar dan in't Duits zei hij.  Ik dus terug naar de tent en 4' wachten.

Ik had zondagmorgen toch nog maar rap mijn "runbag" aan het rek gehangen en dus de loopschoenen aan en tegen een joggingtempo vertrokken.  De brug op en boven voelde ik al een steek en dus maar direct gestopt om erger te voorkomen. Wel even later mijn finisher T-shirt gaan afhalen, toch straf dat je dat kan doen ook al finish je niet.

Uitslagen hier en andere verslagjes staan hier

Geen opmerkingen: