dinsdag 24 mei 2011

Startprocedure

Tijdritsysteem.  Al gehoord toen Limburg113 dat wou invoeren maar door de vele negatieve reacties het hele gedoe terug naar af voerde.  Tristar111 Germany laat dat niet aan zijn hart komen en heeft volgende procedure bedacht.  Er zijn 3 startvakken.  Per startvak 10 atleten.  De verdeling gebeurt aan de hand van je nummer.  Dus vak 1 : nummer 1-10, vak 2 11-20, vak 3 21-30 en dan terug vak1 31-40, enz....Vak 1 vertrekt als eerste en elke 2 seconden vertrekt een atleet.  Zijn die alle 10 vertrokken dan sluit vak 2 aan enz..

Voordeel : je kan vrij relaxt zwemmen zonder al te veel gewoel en "geweld".  Stayeren wordt voor een stuk tegengegaan want je moet vol gaan, geen gespeculeer, gewoon gas geven, ieder voor zich.

Nadeel : sluit aan bij hetgeen hierboven geschreven, je weet bij god niet waar je je in de wedstrijd bevindt.

Mijn nummer zondag 598

3 opmerkingen:

bart zei

mijn nummer is 458, dus ik start 140nrs of 280sec voor u.
Hopelijk zie ik nr 598 niet voorbij komen ;-)
Aan de nummers van de atleten rond je kan je tijdens de wedstrijd toch ongeveer zien of je goed bezig bent hé

Stefan zei

Heelveel succes zondag en geef maar gaaaaaaaas.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

@ Bart, daar zit wel wat in, als ik bv nummer 458 inhaal ben ik goe bezig ;-)