woensdag 11 mei 2011

contractuur???

Was en zal het lopen altijd wel een probleem blijven en zijn dan is het dat nu helemaal.  Gisteren na 2.5K looptraining weer moeten afbreken.   Voelde de pijn in het rechteronderbeen tss achillespees en kuit weer opkomen en ben dan maar gestopt en naar huis gewandeld.  Direct naar de kiné geweest die in een eerste diagnose een contractuur zag.  Mijn bekken stond wel scheef, recht gezet en nu maar hopen dat dit de oorzaak was.  De spieren zijn wel redelijk geraakt en het zal wel effe duren eer ik terug aan het lopen ben.  Misschien dat ik Tristar Germany wel haal maar het zal kantje boordje zijn.

Keep you informed.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Contracturen: heb er ook zo dikwijls mee te maken gehad (hamstrings). Te zwaar belasten van reeds oververmoeide spieren ... Juiste kine kan herstel mogelijk wat versnellen, maar in principe is rust het enige wat helpt. Als je het niet volledig laat genezen loop je kans op een scheur en dan heb je pas écht een probleem denk ik.

Erg ambetant -ik weet er alles van- maar weinig aan te doen. Kan fietsen nog? Kuit wordt ook daar flink belast.

Geen risico's nemen, in Klagenfurt is t te doen

Raymond

Anoniem zei

Hallo, ik was in volle voorbereiding voor de marathon van de Nacht van Vlaanderen. 3 weken terug heb ik mijn trainingen moeten stoppen omdat ik bij het afstoten van mijn voet ondraaglijke pijn had in mijn onderbeen. Diagnose na echografie is een contractuur proximomediaal in de musculus gastrocnemius. MOmenteel is er na 2 behandelingen door een osteopaat nog geen verbetering. Ik heb het gevoel dat mijn volledig been uitgerokken is, een soort moeilijk te definiëren zenuwpijn. Is dat normaal of is er meer aan de hand?