dinsdag 10 mei 2011

I did the distance

Snelle tijden, snelle parcoursen.  Allemaal goed en wel maar kloppen de afstanden.  Brett Sutton zei ooit eens:"Als mijn atleten aan een Europese IM gaan deelnemen mag ik bij hun eindtijd altijd iets tussen de 5' en 10' bijtellen." Gewoonweg omdat de meeste parcoursen er te kort zijn.  Ik heb een tabelletje gevonden met de GPS afstanden van een aantal Europese en "Amerikaanse" Ironmans.

Veel woorden moeten we er niet aan vuil maken, Sutton heeft gelijk.  Welke wedstrijden prijken steeds bovenaan als het om snelle tijden gaat.  Inderdaad, Roth en Klagenfurt.  Roth met zijn 176.5K fietsen en 41.2K lopen.  Klagenfurt met 175.6 fietsen en 41.6 lopen.  Maar op de eerste plaats staat IM France, goed nieuws voor de 3coachers die daar naartoe gaan. "Slechts" 173 fietsen en 41 lopen.(Ik kan dat beamen want deed er vorig jaar mee, mijn gegevens 173.2 en 41.3)
Opvallend is wel dat in de Amerikaanse wedstrijden de afstanden wel degelijk in de buurt zitten van wat er officieel moet gefietst en gelopen worden in een full distance.
Bekijk hier het tabelletje (iets naar onder scrollen en dan télécharger le fichier)

Geen opmerkingen: