woensdag 12 mei 2010

Gastroscopie

Deze voormiddag heb ik op aanraden van mijn dokter na de aanslepende maagproblemen die zelfs onder medicatie niet goed onder controle te krijgen waren een maagonderzoek ondergaan, ook wel gastroscopie genoemd. 
Ik had er toch een beetje schrik voor want ge hoort daar allerlei wilde indianenverhalen over.  Eerst werd er een verdovende vloeistof in mijn mond, keel gespoten.  Daarna kreeg ik een spuitje valium in de ader en ik moet zeggen, na een paar seconden werd het al vrij licht in mijn hoofd.  Dan kwam de dokter af en schoof een darm zo dik als mijn pink in de keel door de slokdarm de maag in.  Op een paar kokhalsbewegingen na viel het eigenlijk allemaal vrij goed mee.  Er werden 2 biopsies genomen en het onderzoek zat er op.
Diagnose was dat er nog steeds een ontsteking van de maag is en een beginnende ontsteking van de slokdarm.  Zwaardere medicatie is aangewezen.

De rest van de dag toch een beetje groggy geweest van die valium en een aantal uurtjes in dromenland vertoeft.  En ik vroeg mij op voorhand af waarom er werd gevraagd een chauffeur mee te nemen om naar huis te rijden!

Geen opmerkingen: