zaterdag 29 mei 2010

Bilzen Classic

Gisterenavond gaan inschrijven in Bilzen zodat ik vandaag om 8u van thuis uit kon vertrekken en na 4km al "jonberg" voor de wielen geschoven kreeg.  Ik verzeilde in een groepje waar er enkele van weg reden, wou mee maar de benen zeiden ho,ho, de training van gisteren moet er eerst nog uit.  Dus nog effe gewacht en een km of 15-20 verder kon de pret beginnen.  Er werd serieus gekoerst, er waren er enkele die iedereen eraf wilden rijden.  Uiteindelijk bleven we nog met 5 over aan de eerste bevoorrading. Vanaf daar vertrok ik na een korte stop alleen verder.  De wind bleef in het nadeel blazen tot aan bevoorrading 2.  Ik had intussen van een paar man gezelschap gekregen.  Zij namen evenwel de optie Muur van Hoei die ik liever links liet liggen wegens "niet houden van".  Aan bevoorrading 2 liep ik Loix en compagnon tegen het lijf en samen met hem en nog een paar anderen gingen we op weg voor het moeilijkste stuk van het parcours.  Tussen bevoorrading 2 en 3 liggen de meeste klimmetjes. De pas werd er goed ingehouden en ik voelde met de kilometers de benen beter worden.  Na bevoorrading 3 had ik nog serieus wat over en ik liet mijn metgezellen die rustig aan het uitbollen waren in  de steek en ging op zoek naar, ja naar wat eigenlijk.  Gewoon kijken hoe ver we nog konden geraken voordat de hamer viel.  Die viel ergens rond km 160, een klein dipje evenwel.  In Sluizen verliet ik het parcours en reed naar huis.  Ik kwam er terug door en kon nog mooi tempo houden. 
175km in 5hr46, dat is 30.5 gemiddeld, gemiddelde hf 132.  Ben dan ook zeer tevreden over deze rit en eigenlijk een beetje verbaasd dat het zo goed ging.  Blijkbaar werkt de iets nieuwere aanpak goed.  Ook de nieuwe positie op de K-factor, stuur iets hoger, zit goed, geen problemen meer met de onderrug en de nek, schouders.  Ook  het gebruik van de voeding toch nog maar eens getest.  Squeezy concentrate is en blijft een fantastische sportvoeding.  Gewoon elk uur uw bidonnetje van 75cl leegdrinken en ge komt nie in de problemen. En je hebt dan sowieso genoeg vocht binnen. Ook achteraf niet de kasten thuis moeten leegroven wegens een hongeraanval. 

Deze rit was zeker een mooie opsteker, zowel mentaal als fysiek voor Nice.

6 opmerkingen:

The Flying Pig zei

Ga jij met de TT bike rijden of de gewone in Nice?
Als ik de kans heb om nog wat met de nieuwe te trainen voor Nice dan neem ik de TT denk ik.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Ik rij met de K-factor, is ook TT bike maar met gewoon koersstuur met opzetstuur er op. Ik heb liever een gewoon koerstuur voor in de afdalingen.

Anoniem zei

Ik denk dat ik de fiets van mijn ma neem, fiets zo sterk dat het me allemaal weinig uitmaakt. Moest ma haar fiets nodig hebben dat weekend dan neem ik mijn gewone met een opzetstuur misschien. Weet niet of je echt veel aan dat TT stuur gaat hebben. Morgen Leuven, dan is het gedaan met mijn grote bek...
Kurt

Anoniem zei

Van Lierde wint Leuven op een Cervelo S3, dus gewone koersgeometrie + opzetstuur. Hebben we wel een TT-fiets nodig?
Ik ben er gisteren ook veel (een 70 plaatsen gewonnen) voorbijgefietst, allemaal met hoge velgen en volle wielen, hetgeen me met die wind niet de beste optie leek. Zal er maar bijvertellen dat een aantal (een 20 plaatsen verloren) van die mannen me daarna wel ook weer voorbijgelopen is :-(
Nog werk aan de winkel voor Neerpelt.

Raymond

Jelle, Jarno en Wilfried zei

De S3 heeft wel de optie van de zadelpen die je kan draaien zodat je wel in TT geometrie fietst.

Anoniem zei

Ikzelf rij met de omgedraaide zadelpen (weliswaar een Solist-je uit alu) omdat na opmeting bleek dat ik daarmee mijn tt-positie kan halen. Heb alleen een serieus negatieve stuurpen moeten monteren. Van Lierde reed vlgs mij zelfs in gewone koersgeometrie wat vreemd is op een toch wel vlak parcours als Leuven (afgezien van die ene steile molshoop, die wel pijn deed)

Raymond