maandag 12 april 2010

Wind mee!

Vandaag een easy fietske gedaan met enkele blokjes steady en hard.  Ik lees dikwijls dat de meeste die intensieve blokjes altijd tegen de wind in doen.  Waarom ??????  Ik doe die met de wind mee.  Dat geeft een veel fijner gevoel want de snelheid ligt hoger (een beetje een Cancellarake doen), dat is beter voor de moral en het is zeker geen probleem om de hartslag hoog te krijgen.  Dus zeker eens proberen de volgende keer, eens zo fijn dan tegen die wind opboksen en u zitten op te jagen dat ge nie vooruit geraakt. (Met dank aan Mario voor de tip, al is het eentje van jaren geleden)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Tegen de wind in is én fysieke én mentale training.

Raymond

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Daar heb je gelijk in maar dat mentale kan af en toe ook eens een boost gebruiken door tegen of zelfs boven de 50 per uur te gaan rijden. Is ook ideaal om tegen een hogere trapfr te rijden. Het Cancellara gevoel weet ge :)

Anoniem zei

Met de snelheden die ik dan ontwikkel kan dit enkel op een volledig afgesloten parcours...niet altijd mogelijk.

Kurt

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Tis daarom dat ze nu moeten betalen op Terlamen. Ge hebt den hele asfalt ginder kapot gereden :-)

The Flying Pig zei

Zeg mannen, vanaf zaterdag ben ik in België voor een weekje. Ik ben van plan alle dagen te gaan fietsen en lopen, iemand zin om eens mee te gaan?
@Kurt, ik zal beloven dat ik mij zal inhouden moest ge meegaan.
Laat iets weten hoe, wat, waar en wanneer iemand zin heeft.
PS: voor een pint te gaan pakken moogt ge mij ook contacteren.
Pontje

Anoniem zei

Hei maat, tuurlijk ga ik mee, ik zal de remmen van mijn achterwiel dicht knijpen. Zondag voormiddag?
Bel me anders zaterdag als je er bent 0476 977 065

Kusje

The Flying Pig zei

Doe ik zeker, CU
PONTJE

PS:geef dat kusje maar aan Vladka, ze heeft het verdiend.