dinsdag 6 april 2010

Gastritis

Maagontsteking zei de dokter vrijdag.  Ik was dan toch maar langs gegaan, ben niet zo'n "dokterloper" maar nu was het echt wel nodig.  Eerste symptomen waren er al net voor Herderen, dus begin maart.  De "slechte" dagen waren zelden maar met de tijd werden ze talrijker om te komen tot enkel "slechte" dagen.  Ik was volledig uitgeput, leeg, kon niks meer eten, smaakte ook niet.  En daarbovenop kwam vrijdag nog een niet te versmaden dia-ree-mi-fa-sol.  Zelden zo erg gehad.  Dus go see the docter.  Medicatie gekregen die ik nog minstens een maand moet nemen.  Zaterdagmorgen stond de weegschaal plots op 69kg en stond ik wel al zeer vroeg op het jaar zo scherp als een mes.  Spijtig dat het conditiegevoel daarbij niet zo schitterend was.  Voelde ik mij donderdag al leeg, dan zaterdag nog legerderder, als dat al enigsinds kan.
Bij de medicatie kreeg ik ook nog een passend maagsparend dieet zodat Pasen volledig aan mij voorbij ging zonder ook maar 1 ei aangeraakt te hebben.

4 zerodagen.  Paasmaandag riskeerde ik het dus ook niet na zo veel ellende om de 145km lange tocht door Voer en aanverwante mee te gaan rijden. 
Spijtig, maar er zijn ergere dingen in het leven, niewaar.

3 opmerkingen:

The Flying Pig zei

Het belangrijkste is dat het euvel gevonden is en verholpen kan worden. Verzorg jezelf zo goed mogelijk en ge kunt nog altijd medicatie aan Lance Armstrong vragen want die heeft er ook van.
Pontje.

Mario zei

Maagzweer door ... veel te veel stress in uw nieuwe club !! Haha ... Ge hebt maandag dan ook een "beestig zwaar" ritje gemist ... die van KTT weten nu waarom je moet doseren ;-)

Appermans

Anoniem zei

Mario,
parcourskennis is natuurlijk een niet te onderschatten voordeel ;-)
Gelukkig dat WDD zijn gps volgde en we de Eyserboschweg NIET gevonden hebben.

Raymond