vrijdag 5 februari 2010

zwemtechniek bis bis bis

143 dagen tot IM : zeer trage duurloop van anderhalf uur. ’s Avonds een korte zwemtraining met enkel techniek. Maar vanaf nu is’t nog langer verboden om afslag te zwemmen! Opvallend was het feit dat er een andere zwemmer (Guy Glorieux) aanwezig was die mijn slagen aan het tellen was. Iets waar ik de verdere training me af en toe ook eens aan waagde. Hij telde er 6 voor 1 arm, x2 = 12 slagen op een 20m bad te overbruggen.

Nu we het toch al zo veel over techniek in het zwemmen gehad hebben, hier kan je een filmpje zien van mensen die een swim clinic gevolgd hebben, wat ze fout deden en hoe de verbetering er uiteindelijk uitziet.

142 dagen : back on the road. Het regende voor ne keer eens niet dus de weg op met de fiets. Goed anderhalf uur, veel souplesse, easy tempo met 6x een intensieve versnelling, meestal bergop en dat door de trapfrequency gevoelig te verhogen. Duur van de versnellingen, kortste 30”, langste 3’, de rest zat er zowat tussenin.
Daarna nog een body workout gedaan.

141 : Vanmorgen opgestaan met keelpijn, dus vandaag zeker geen intensieve uitspattingen. Ook begonnen aan een vitamine C offensief (later meer daarover) Een loopje van easy over Aet naar steady, telkens 3K in elke zone. Parcours redelijk heuvelachtig maar het ging lekker mag ik wel zeggen.
Clubtraining in’t zwemmen. Pyramide gezwommen en tegelijkertijd werd mijn zwemtechniek onder de loep genomen. Vanaf het moment dat je denkt, kheb het beet blijkt dit dan toch weer niet zo te zijn. Eén van de komende weken gaan we filmen, kunnen we zelf eens zien wat er scheelt, kijk er al naar uit.

Binnenkort kan je mij trouwens zien voorbijschieten in dit ofwel in dit

3 opmerkingen:

stefan zei

Schoon uitrusting
Ik zal wel opletten als ik je zal voorbij schieten.
groetjes
Stefan

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Roep dan op tijd hé

Stefan zei

Zal ik doen
Stefan