zondag 28 februari 2010

Zwemloop Bergen Op Zoom

Met welk idee vertrek je naar zo’n wedstrijd. Meer van, we moeten daar toch zijn dus zullen we maar meedoen. Het was nu dus niet anders.
We zaten met 4 in de baan. Jasper van de club + 2 anderen. Eentje een klein manneke van een jaar of 14 zei dat hij 6’30-6’40 zwom en mocht de kop pakken, ik kon hem in het lopen nog net terugpakken. Ik zwom in de voeten van een meneer die 7’10-7’15 zou zwemmen, zei hij. Na 200m zaten we op 2’50 en ik had nog geen slag teveel gedaan, het ging eigenlijk te gemakkelijk. Toen we na 300 op 4’22 doorkwamen trok ik toch door en nam de kop van hem over. Op die 200m zwom ik nog 10” van hem weg maar het te lang in zijn voeten zwemmen bracht me slechts tot 7’19. Ik weet nu dat ik sneller kan. We zullen dat volgende week zien in Herderen.
Wisselen en dan op naar de 5K. Eigenlijk ging het niet goed in het begin, een beetje normaal in die eerste wedstrijden. Dat is effe doorbijten maar na de helft van de afstand leek ik toch in een vast tempo te komen. Liep iets van 21’ en dat vond ik best wel bevredigend.
De uitslag werd verspreid en tot mijn eigen verbazing was ik in de reeks 500/5 eerste bij de H40 (zeg maar de ouw mannen), 7de algemeen. Valt vooral op dat er veel 14-16 jarigen in het bovenste stuk van de uitslag staan. Dat wil dan zeker zeggen dat we wel echt oud worden!!!
Je kan het natuurlijk ook van een andere kant bekijken, ouder worden heeft het voordeel dat je op een bepaald moment terug de jongste bent.

2 opmerkingen:

The Flying Pig zei

Proficiat met het resultaat. Nu is uw seizoen begonnen en kunt ge er vol tegenaan. Wanneer ga je op stage?
Pontje

Jelle, Jarno en Wilfried zei

van 2 tot 9 mei in Port Grimaud