dinsdag 16 februari 2010

Onder water

Ene Peter Colat van Zwitserland kan 19’21” zijn adem inhouden onder water. Een nieuw wereldrecord. Ik wist niet dat een mens dat zo lang kon. Ieder zijn hobby zeker!

136 dagen tot IM : Rollentraining. 10x30”/30”, dit door de trapfrequentie gevoelig te verhogen (tss de 150-160, haalde een max van 165) gedurende 30”. Versnelling is kleiner en ook de weerstand iets minder, is iets makkelijker vol te houden al hoewel het toch pitsen was om het einde te halen.
Avond : zwemtraining van 2.8K met 2x800 easy. Eénmaal gewoon en 1x met PB.

135 dagen : het was koud, -2°C maar een zeer strakke NO wind die de gevoelstemperatuur nog met een aantal graden naar beneden bracht. Ik had er niet echt veel zin in, wegen lagen er nog besneeuwd en glad bij, niet mijn lievelingsondergrond om op te lopen. Maar om dat slecht gevoel dat een mens altijd heeft als hij een training overslaat voor te zijn toch maar vertrokken voor een lsd’tje. 1hr26 later stond terug thuis en had ik de omstandigheden weer maar eens getrotseerd, op zich geeft zoiets al een goed gevoel. Later op de avond nog een body workout en wat gestretcht.

134 dagen : zwemtraining van de club. Mario had zichzelf verkleed als een heuse cameraploeg om onze zwemtechniek te filmen. Na wat geëxperimenteer en na een 3 tal keren wisselen van baan was het dan zo ver. De eerste onderwaterbeelden werden geschoten. Achteraf werd er natuurlijk druk geanalyseerd maar uw eigen eens zien zwemmen had bij iedereen hetzelfde effect :”Kwist niet dat ik dit of dat zo deed, dat ik zo in het water lig”. Kortom, werk aan de winkel.

133 : Spaghettidag voor de jeugd maar eer we naar Herderen reden nog rap een uurke op de rollen. Begonnen aan 90-95 rpm en elke 10’ met 5 verhoogd, een uur volgereden. Rijden bij 120rpm en volgend liedje was eigenlijk geen moeilijke opdracht. Daarna er nog een body workout tegenaan gegooid om topfit aan mijn spaghetti opdracht te kunnen beginnen. Tussen shift 1 en 2 van het Italiaans festijn doken Mario en ikzelf in onze loopschoenen en mocht ik kennismaken met de loopomgeving van de jeugdtrainer. Ik mocht het tempo aangeven maar ik ben er nog altijd niet uit of ik nu met hem mee liep of hij bij mij. Enfin, het voelde allemaal goed aan en ons middageten was bij deze ook al weer snel verteerd.

132 : Op de rollen omdat het nog maar eens sneeuwde. Achteraf gezien was het een vrij zware set. 2x15K, 1ste easy, 2de steady met telkens 1K rec. rechtstreeks in de volgende serie van 3x5K moderate, opbouwend van laag Mod (1ste) tot hoog Mod (de laatste) met telkens 1.5K rec.
131 dagen tot IM : Een ochtendloopje in de nog bijna maagdelijk witte sneeuw. Er was mij slechts eentje met een hond voor geweest. Had ik de sporen gevolgd was ik waarschijnlijk bij buurman Denis terecht gekomen. Na deze witte 40’ nog een body workout.

130 dagen : op de rollen. Beetje hetzelfde als zondag gedaan maar kortere serietjes. 3x5K : 1x easy en 2x steady en dan wat I(solated)L(eg)S(pins) en overgaan in 2x5K moderate. Positief nieuws van het weerfront :"De dooi is ingezet".

1 opmerking:

The Flying Pig zei

Hey mannen, effe een update vanuit La douce France.
Mocht het jullie interesseren hier zijn de voorbereidingswedstrijden voor Nice.
01/05 1/4St Pee sur Nivelle
09/02 1/2 Les Etangs (http://www.o3series.org/)
22-23/05 sprint per ploeg en 1/4 Mimizan
06/06 1/2 Nabuchodonosor (http://www.o3series.org/)
Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop van de voorbereiding.
Pontje