zondag 7 oktober 2007

Over spaken, apothekers en …

Gisteren de eerste zwemtraining van Nar van het nieuwe zwemseizoen in Millen meegemaakt. Het was ook voor hem effe wennen maar hij had goede benen dus dat viel mee. 10x200 om mee te beginnen. Ikzelf begon rustig en hield het zo. Van 3’14 in de eerste tot 2’52 in de laatste. Gevoel was super. Waarom zwem ik toch altijd goed als er enkele kilootjes te veel aan zitten ????

Na de middag dan 40’ gelopen. Ook dat viel eigenlijk reuze mee na de joggingloopjes eerder van de week.

Vandaag om 14u stonden Marc M. (gisteren nog 3de op de loop voor de Brandweer !!! Heb ge hem ???), Kurt (52x12, maar nu net iets minder) en Jimmy (ik ben pas wakker) thuis aan de deur voor een fietsritje. Waar we heen gingen wist geen mens. Dat we na een dikke 20K al stopten lag aan die ene spaak in mijn achterwiel die met een luide droge knap de geest gaf. Een tang, neen het gereedschap, niet de schoonmoeder werd er geroepen en onze ex verkoper zag een Opel staan en belde aan. Plots zwaaide de deur open en een Duitse herder zette zijn neus en muil toch wat fel in Kurt zijn gat. Maar we hadden een tang waar ik vakkundig de spaak mee doorknipte. Omdat we toch in de buurt van Tongeren waren, reden we naar de Loix zijn thuis voor een reservewiel en een kakske van de heer des huizes. Even verder dan een plasstop en dan konden we eindelijk op weg. Man man man. Valmeer city werd aangedaan. We kregen de beruchte apotheek te zien waar op zondagochtend menig wielertoerist voor de deur wacht. Elke vorm van bergop werd zo veel mogelijk gemeden al moesten we de nieuwe Hallembaye er toch nog bijnemen om niet te ver om te rijden. Na 66K en 2hr20 was het genoeg geweest. Marc merkte onderweg al op dat ik wat van de luie kant was. Mijn antwoord, een mens moet niet te vroeg in vorm zijn hé.

Zo zit deze week er op en met net geen 7hr training een mooi begin, iets om verder op te bouwen me dunkt.

Geen opmerkingen: