woensdag 31 oktober 2007

November loopuitdaging : 30 days – 30 runs !!!!

Een uitdaging, vanaf 1 november tot 30 november ga ik proberen elke dag te lopen. Minimum 30’ maximum ????. Geen vereisten wat betreft snelheid of afstanden. Wel alles binnen de grenzen van de duurtraining, dus tot max. DT3. Het is een goede manier om je loopconditie wat aan te scherpen, vooral de basisuithouding en ook om terug dagelijks in de gang te schieten. Eigenlijk is het simpel : wil je beter lopen, dan moet je lopen.

Misschien zijn er ook anderen die mee willen doen, ze kunnen bij de comments hun ervaringen en trainingen posten als ze de uitdaging aandurven ? Ieder naar zijn niveau en zijn kunnen. Bv 30 dagen elke dag 6K lopen is goed voor 180km/maand, voor de ene misschien niks, voor de andere een hele uitdaging.

Ik post dagelijks mijn bevindingen, zo heb ik de volgende 30 dagen steeds inspiratie voor mijn blog. Als er zijn die meedoen stel ik voor dat er ook dagelijks bij comments iets gepost wordt. Dat werkt beter qua motivatie en met een paar is’t altijd fijner dan alleen.

Misschien nog enkel tips.

Wil je toch een dagje vrij, loop dan 1 dag ’s morgens en de dag erna ’s avonds.
Is er eens een dag dat het moeilijk gaat kan je wat ze noemen de run-walk doen. Begin met wandelen een minuut of 3 en start dan met lopen voor +/- 15 minuten. Wandel weer een minuut of twee en loop verder …

Ik zuig hier niks uit mijn duim. Ga eens naar http://www.tricows.com/ en kijk bij message board/forum.

Misschien dat bovenstaande foto van Kim Gevaert als inspiratie kan dienen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat is niks voor mij, als ik dit zou doen is waarschijnlijk weer mijn halve seizoen naar de kl....