donderdag 23 augustus 2007

Try this at home !

Gisterenmorgen effe getwijfeld maar dan toch maar zwemmen geweest. Deed een uithoudingstraining van 3500m. Alles easy. Vooral om de blokkentraining van dinsdag op de fiets eruit te krijgen. Deed dinsdag 4x5’ met 5’ rust tussenin, dit op ons tijdritparcours.

Gisterenavond dan een intervallooptraining. 4x1000m. Bij gebrek aan vlak parcours bij mij besloot ik “De oude tram” (voor mensen die de 6 Kerkenloop meegedaan hebben, dat is het fietspad dat je na 5K afloopt tot aan het kiezelwegje)op en af te lopen. Niet vlak dus maar licht bergop of in de andere richting bergaf. Begon met eentje bergop in 3’53 (165). 2’ rust en terug naar beneden denderen in 3’24 (167). Na 1’ is hartslag al onder 120 gezakt, dus dat is OK. Een minuutje later ga ik voor nummer 3. Terug bergop. 3’47 (172). Hartslag gaat nu wel echt hoog. De laatste loop ik all out, dit bergaf, amai, ging effe over de 180 hartslag, hart in mijn keel en niet van de emoties hoor. 3’19 het verdict, het kwartiertje uitlopen was, hoe noem je dat, iets tussen joggen en wandelen in.

Thuis gekomen besloot ik ook eens aan “icing” te doen. Als fan van de Simon Whitfield blog (zeker een aanrader) lees je dat die mannen dat bijna dagelijks doen. Zij stappen gewoon een meer in en blijven daar een kwartiertje in staan. Bij gebrek aan een meer koos ik voor de badkuip. Zette mij erin en draaide de koudwaterkraan open. Eigenlijk voel je niks van dat koude water als je het op die manier doet. Je moet enkel stil blijven zitten en niet te veel bewegen. Na een kwartier kwam ik er uit met kei koude benen. En … dat deed echt wel goed. Dus nu niet van don’t try this at home, ik zou zeggen, try this at home.

Vandaag waren ze dan ook al voor een groot stuk herstelt en de fietstraining van namiddag verliep zonder problemen. Kwam “Den Eddy” tegen onderweg, die was interval aan’t doen, dook dan telkens weg in zijn wiel als hij weer eens voor een paar K doortrok. Straks nog een lichte zwemtraining, morgen een rustige koppeltraining fietsen lopen, zaterdag loszwemmen en zondag Viersel.

Tegen dan weten we hoe Koen "zwemcoach" het er in Almere van af gebracht heeft, nogmaals veel succes. Dus Koen, ik verwacht volgende week een kort verslagske.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wil, als ik overleef volgt het verslag wel. Dadelijk nog naar de kine en dan straks nog een beetje loszwemmen en dan zou het ok moeten zijn. Enige doel in Almere "FINISHEN"