dinsdag 21 augustus 2007

Positie op de fiets

Ik heb van alle zltc deelnemers in Lommel een foto gedownload zodat we effe de positie op de fiets kunnen vergelijken. Ik ben geen kenner, maar je kan met je ogen toe zien dat de meeste niet echt "plat" liggen en veelal wat meer rechtop. Enkel Mario heeft waarschijnlijk in Herderen bij stormweer boven op de berg een windtunnelimprovisatie gedaan, want die ligt wel echt plat. De rest speelt waarschijnlijk (in mijn geval dan toch) op comfort. Alhoewel, de positie van Jimmy, daar heb ik geen woorden voor, maar ondanks alles is ze wel effectief.





















Hieronder nog een foto van "hoe diep kan je gaan ?" (Bjorn Andersson)

5 opmerkingen:

Lieven zei

Dit is een mooie vergelijkende studie waaruit we heel wat kunnen leren. Alhoewel de wedstrijdomstandigheden niet ideaal waren. Het was voor mij meer een stayerwedstrijd dan een niet-stayerwedstrijd gezien de vele bochten in het parcours. Je moest immers meer opletten hoe dicht je ten opzichte van je voorganger reed, in plaats van "blindweg" plat te liggen over je stuur.

raymond zei

Een aantal foto's (zoals die van Jimmy) zijn gemaakt met een groothoeklens waardoor het beeld vervormd wordt. Enfin, dat hoop ik toch ...
Het was voor mij trouwens een bemoedigend wederoptreden. Mijn rug heeft het gehouden en ook de dagen na de wedstrijd weinig tot niks gevoeld. Volgend jaar ga ik wel een paar wedstrijden meepikken, maar dan wel getraind.

Raymond zei

Er is me nog iets opgevallen : het voorwiel van Mario staat er volgens mij verkeerd in. De spaken van een Xentis-wiel moeten de "holle" kant (in profiel gezien) in de rijrichting hebben (zie achterwiel). Heb ergens gelezen dat Jan Ulrich ooit een beslissende tijdrit (ronde van Zwitserland?) verloren had omdat zijn Xentis voorwiel verkeerd gemonteerd was. Dat heeft hem kapitale seconden tijdverlies opgeleverd. Van de mecanicien werd nooit nog iets vernomen .... Dus @supermario: 1) ik moet je nog steeds je zwembrilletje terugbezorgen 2) voorwiel andersom monteren om nog sneller te gaan

Lieven zei

Raymond, gezien je prestatie in Lommel, als je opnieuw kunt trainen als vroeger, ziet het er toch goed uit voor volgend jaar.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Zeg Raymond, ge moet die mannen niet té slim maken hé. Ze rijden al hard genoeg !!!!