vrijdag 3 augustus 2007

Over 1000m, Eupen en een handschoen

Na mijn fietsritje van gisterennamiddag met wat stramme rug moet ik zeggen dat een paar uur later de rugspiertjes er beter aan toe waren. Blijkbaar had dit dan toch een positieve invloed gehad. Was dan ook blij dat ik was gaan fietsen en daarmee veranderden dan ook de plannen om het heel rustig aan te doen 's avonds bij het zwemmen.

De zwemtraining van gisterenavond was bij gebrek aan inspiratie van zwemcoach Koen simpel gehouden. 3x1000 + wat loszwemmen. Voordeel van zo'n training is dat ze rap achter de rug is want die mannen zwemmen dat onder de 15'. Ik had voor de gelegenheid mijn nieuwe mouwloze Orca mee naar Bilzen genomen om hem zeker nog eens uit te proberen voor Eupen.

1ste 1000 in de voeten was eigenlijk een makkie en ging in 14'32". Besloot er zelgf eentje op kop te doen en deed dat in 14'34". Moet zeggen dat ik toch een tandje moest bijsteken om aan die tijd te komen. Gebrek aan fantsoenlijke zwemtrainingen van de laatste weken laat zich dan dadelijk voelen. De laatste 1000 hoopte ik wat in de voeten te dobberen maar de koord van mijn pak was in mijn hals gekorpen, vraag me niet hoe en ik moest ze verwijderen hetgeen mij na 50m al een halve lengte achterstand kostte. Khad bijna 500m nodig om terug in de voeten te geraken en moest pushen om erin te blijven. Tijd 14'40. Enfin, na 45' zit zo'n training er dus op en zwem je nog wat los en sla je nog een praatje.

Vandaag mijn fietske in orde gezet voor zondag en een beetje losgelopen.

Zondag zal voor mij een goeie trainingsdag worden. Conditie is er niet om in een halve vollen bak te gaan dus zullen we het rustiger aan doen. Meer zal er toch niet inzitten.

Eddy heeft mij trouwens uitgedaagd. Hij neemt de handschoen op in Knokke en gaat er resoluut voor om mij daar te kloppen. Eddy kennende zal ik daar weer mijn allerallerbeste beentje moeten voorzetten om de weegschaal in mijn richting te doen kantelen. Ik kijk er al naar uit !!!

Deze krijgen jullie nog als uitsmijter

Geen opmerkingen: