zaterdag 13 juni 2009

Imes Classic

Vandaag wilde ik een uurtje of 5 op de fiets doorbrengen gevolgd door een T-run van +/- 30'.
Omdat net vandaag de Imes Classic werd gereden en ik de pijltjes in Hoeselt had zien hangen besloten Kurt en ikzelf daar in te pikken en de langste afstand te rijden en dan zouden we wel zien waar we het parcours opnieuw verlieten.

Zoals we altijd doen vertrokken we elk om 9u thuis en rijden mekaar dan tegemoet. Bij de samensmelting werden eerst de nieuwe fiets van Kurt en de nieuwe zonnebril en helm van ondergetekende luid bejubeld. Het woord fietsslet viel maar daar gaan we niet verder over uitweiden.

In Hoeselt sloten we dus aan (het parcours was daar al 30K oud) en deden vervolgens volgende klimmetjes. http://www.sport.be/cyclingtour/cyclosprintimesclassic/2009/nl/parcours/hellingen/

Check ze zeker even want op sommigen was het twijfelen tussen omvallen en afstappen, vooral de nummer 5. Dit is dan ook niet echt mijn ding en dat van Kurt helemaal niet. En daarbovenop hadden zowel Kurt als ikzelf niet echt superbenen.

Omdat we toch een beetje wilden genieten en ook omdat we niet ingeschreven waren stopten we na +/- 3 uur fietsen aan een bakker en deden ons daar te goed aan een lekkere rijsttaart en een Cola waarna de taart bij de volgende klim zich probeerde een weg terug naar boven te banen.

Na de Hautain reden we richting Tongeren en ikzelf daarna richting Vliermaal. Thuis gekomen stonden er 140K op het tellertje in 5hr10.

Het laatste stuk naar huis had ik mij al meerdere keren afgevraagd of ik mijn loopschoenen wel zou vinden en of Els die misschien verstopt had ! Maw ik had dan ook meer goesting om de zetel op te zoeken en eens gevonden mij daar neder te vleien en een goed siĆ«stake te doen. “ Mietje” dacht ik bij mezelf, en trok dan toch maar de loopschoenen aan. Bij de start van mijn loopje moest ik eerst nog die zak cement zien kwijt te geraken die iemand op mijn schouders had achtergelaten. Na een paar 100m was ik er van verlost en eigenlijk ging het lopen nog redelijk goed. 5.4K in 27’33 en de trainingsdag zat er op. Oef !

1 opmerking:

Anoniem zei

Zaterdagnamiddag naar Stein?
Via daginschrijving gaat het nog. Start is om half 5.

Dan kunt ge in de voormiddag nog een 100km rijden in de 8 van Munsterbilzen.

Jimmy