zondag 1 juni 2008

Leuven

Leuven was een kleine test richting Klagenfurt. Eens kijken hoe de conditie was. En dat kan best in een wedstrijd, de halve van Leuven dus.
Samen met Marc, Denis en Kurt stonden we in Rotselaar klaar om 2 rondjes te zwemmen in de Plas waar ook Aarschot doorgaat.
Zwemmen vormde geen probleem, het was wel geen 2500m want na 34’45 kwam ik al uit het zilte nat. Net toen ik het fietsenpark verliet kwam Marc al uit het water. Man, heeft die goed gezwommen !
Eénmaal op de fiets reed ik zo snel mogelijk naar een groepje toe. Daar ben ik de hele wedstrijd in blijven hangen. Er kwamen nog een paar hardrijders bij en uiteindelijk was onze groep een man of 10-15 sterk. Halfweg bleven er slechts 6 over. Het tempo lag hoog de eerste 2 ronden. Op een haar na hadden we 38 gemiddeld. Langs de vaart kon ik mooi de tijdverschillen zien met met clubgenoten. Na ronde 1 zat Marc op 5’. Denis en Kurt volgden een minuut later. Ronde 2. 7’ op marc. Denis en Kurt bleven hangen op 1’ van Velo. Ronde 3 10’ op Marc. Kurt en Denis heb ik niet meer gezien. Ook in ronde 4 zag ik Marc niet meer. Ik schatte iets van 12-13’. Uiteindelijk bleek het 15’ te zijn. 37.5km/u over de 92K.
Marc moest nog in de strafronde voor een zwarte kaart.
Het lopen dan. Op voorhand wist ik dat ik zeker nie te fel van stapel moest lopen want mijn loopconditie was niks om over naar huis te schrijven. 4.5K in 22’30 was 5’/km. Daar baseerde ik mij op. Ronde 1 ging in 21’03. Dat was 1’30 sneller dan voorzien. Ronde 2 was een 21’40. Toen wist ik al hoe laat het was. Ik kon mijn tempo nie houden en Marc kwam met rasse schreden dichterbij. Ronde 3 ging in 22’10. En met nog 2K te gaan kwam Marc ervoer. Hij liep verdorie de 9de looptijd. Heel sterk.

Natuurlijk ben ik tevreden over het resultaat. Mijn zwemmen was nie slecht maar ook nie super goed. Mijn fietsen was voortreffelijk, blijkbaar sta ik toch verder dan ik dacht. Onderweg een paar cartouches afgeschoten om u tegen te zeggen. Het lopen dan, dat wist ik op voorhand, daar is nog veel vooruitgang te boeken. Een 9de plaats als Veteraan was uiteindelijk mijn deel. En ne primeur….

Zal da effe uitleggen. De hele wedstrijd op Leppin/Squeezy gedaan. Ge moet daar dan wel veel bij drinken en daar zat nu net het probleem. Het was niet echt warm ginder zodat reeds op voorhand de blaas regelmatig moest geledigd worden. Tijdens het fietsen was het weer van datte. Ik zat in een goeie groep en kon die toch niet laten rijden omdat ik absoluut moest pissen. Dus, ja dan maar laten lopen op de fiets, een beetje naspoelen met water en hup verder. Zelfs tot 2x toe. Dat was dus de eerste keer dat ik dat doe. De schoenen en zolen van mijn schoenen achteraf in een sopje gewassen en goed afgespoeld, kwil nie naar Frankrijk met een urinegeur aan m’n voeten !!!!

Geen opmerkingen: