dinsdag 29 maart 2011

Het Lanzarote dagboek dag 6 -11

Dag 6 : Rustdag

Met 45' loszwemmen en 8km loslopen zat de dag er 's middags al op en was dit dus stilte voor de storm want de volgende dag stond er 180km op het programma.

Dag 7 : Ironman Bike Course

Het volledige parcours van de Ironman vandaag. Vermits wij vanuit Playa Blanca inpikten moesten we eerst El Golfo aandoen en dus de eerste 30km van het parcours voor het laatste houden. Print dat effe goed in jullie geheugen want dat wordt nog belangrijk. Bij ons vertrek een zeer klein briesje uit het NW. De eerste kilometers gingen dan ook zeer vlot. Zelfs het stuk Famara - Teguise ging vlot. Maar vanaf daar kwam de wind aardig opzetten uit het NW-W. Meestal zijwind dus. Boven op de Mirador hadden we 95km, dus iets over halfweg, wij die dachten dat 2de stuk er een ferme lap op te geven kwamen bedrogen uit. Die lap werd wel gegeven maar vooral omdat de wind tegen stond. Hij was iets meer naar het westen gedraaid en daar had ge't spel. Het zou nog zwaar worden. Ik kreeg een dipje rond 140-150km maar kwam bijtijds bij om het laatste stuk aan te vatten, wind op kop.12-13km/u kropen we over de wegen. Amai, was blij Yaiza te zien en de wind wat van opzij te krijgen. Mijn langste rit tot nu toe en weerom veel op kop gereden.

Bekijk de rit hier

Dag 8 : Keernekeerwere

Na de rit van gisteren voelde je toch de vermoeidheid wat binnensluipen.  Zwemmen en dan een loopje van 10km.  5km richting Femes en 5km terug.  Vanaf km 2 tot 4 ging het vals plat op, wind tegen, km 4-5 begint al meer te klimmen.  En dan keernekeerwere, bergaf en wind in de rug.  Deed het loopje alleen, gewoon omdat ik de andere niet kon volgen, simpel.  In de namiddag eens goed gaan eten in de haven van Playa Blanca en daarna weer chillen aan het zwembad, twas nodig.

Loopje zie je hier

Dag 9 : Superbenen

Om 8 uur 's morgen met enkel een ride shot of 4 van Powerbar in de maag samen met Jan en Mac een LSD run van 1u31 gedaan. Daarna moesten we nog een ritje van 60km op de fiets maken.  Had daar wat schrik voor zo na dat lopen maar dat bleek vals alarm, man had ik superbenen vandaag.  Nam het grootste deel van de rit kopwerk voor mijn rekening en op't einde gingen we er nog eens echt voor.  We reden Femes af aan de steile kant, rond punt op en dan richting Playa.  Ik liet mij naar beneden vallen en even na het rond punt zag ik dat ik een gaatje had geslagen op Jan.  Wat dan volgde was een wedstrijdje op't scherp van de snee tot op't ronde punt. De grootste versnelling werd gegeseld met zijwind tegen, ik kraakte net niet maar de Jan reed stilletjes het gat dicht.  Samen kwamen we al lachend aan @ homebase. 

Bekijk hier de rit

Dag 10 : Sterke Jan

3.8km zwemmen en dan een rit van 107km.  Het zwemmen ging goed maar éénmaal op de fiets was het enkel kommer en kwel.  Ik kwam gene meter vooruit.  Hing er overal aan en speelde meer dan eens met den elastiek.  Na 45km zei ik tegen Mac:" Jong, ik ga terug" Waarop hij zei: "Maar we zijn al terug aan't rijden!!!!! :-)"  Moet ge nie vragen, alles ging aan mij voorbij.  Jan had op zijn beurt een superdag en reed zo goed als de hele rit op kop.  Ook Mac liet zich niet onbetuigd op Timanfaya en Femes.  Ik hield vol, beet door maar kon zelfs niet genieten van het mooie landschap.  Zal wel zei Jan:"Uw blafeturen zaten dicht". Enig positieve punt is dat ik de hele rit heb uitgereden.

Alhoewel ik de bloemen in El Golfo niet zag heb ik ze 's avonds toch buiten gezet. :-))
Hier de rit

Dag 11 : Back to reality

Mac en Jan deden in de vroege ochtend nog een laatste loopje, de rest pakte zijn spullen (en een Dafalganneke) in en dan was het back home, back to reality.

Dit was het zowat, had er nog veel meer van kunnen maken.  Volgende werd door de censuurcomissie weerhouden. Ierse Pubs, tattoo's, snurkers, ik zen nie goe, lonesome cowboys, Kiekeboe, bejaarden in bikini aan het zwembad, San Miguel(s)  ....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb connecties bij de censuur commisie en weet er alles van :-)
thanks Wil voor de leuke dagen .
Mac

Jan zei

Knap verslag.
Langs deze weg wil ik je nog eens bedanken voor het toffe gezelschap. Goed getraind en echt genoten en niet gemauwd.

Jan