maandag 20 september 2010

Ploegentriatlon Oupeye

Rond 12u reed ik gisteren met de fiets naar Oupeye.  Het leek me de ideale opwarming.  Een kleine 30km later kwam aan het zwembad in Oupeye aan. De startnummers werden afgehaald en de ploegen bespraken nogmaals hun taktieken.  Ikzelf zat in ploeg 2 samen met Roel en onze 3 oudste jeugdleden, "Mitchel", Jasper en Mats.  Plan was om bij het zwemmen rond de 1'40/100 rond te draaien.  In't fietsen zouden Roel en ikzelf de eerste en laatste ronde voor onze rekening nemen, terwijl de youngsters in ronde 2en 3 mee zouden ronddraaien.  In het lopen zouden we dan zien welk tempo ideaal was om samen over de finish te lopen. That was the plan. 
Onze andere ploeg stond met podiumambities aan de start met een nogal grote voorkeur voor plaats 1.

Beide ploegen startten in dezelfde reeks en met nog 50m te gaan voor de jeugdploeg zag ik de andere al naar buiten lopen.  Toen wij in de wissel kwamen waren ze al weg.  Al gauw kwamen we in formatie en zoals afgesproken deden Roel en ikzelf het kopwerk zodat de anderen nog effe op adem konden komen.  Daarna draaide iedereen mooi mee rond.  Enkel het bochtenwerk liet nog al eens te wensen over, maar alles bij mekaar ging het zeer goed.
In't lopen kreeg Michel het al vrij snel moeilijk maar we pasten het tempo aan en met af en toe een duwtje konden we de laatste 200m nog voluit spurten.  Plaats 15 op 38 was voor ons het resultaat.  Ik denk dat dit voor de jeugd een zeer goed resultaat is, want bij momenten zaten ze toch op de limiet.  In elk geval, ik heb mij goed geamuseerd en ik hoop zij ook.

Ploeg 1 maakte hun ambitie van podiumkandidaat meer dan waar want ETL schoot bij zijn eerste deelname in Oupeye direct in de roos.  Een mooie overwinning voor Mario, Koen, Wim, Jonathan en Olivier.  Proficiat mannen.

Hier en hier vind je nog enkele foto's met dank aan Willy

Geen opmerkingen: