woensdag 8 juni 2011

Verzekeringen

Je kan tegenwoordig alsmaar vaker een verzekering afsluiten als je je al lang op voorhand moet inschrijven voor een triatlon.  Zo kon ik daar enkele jaren geleden op terugvallen toen ik de dag voor de IM Klagenfurt doodziek werd.  Ik kreeg mijn inschrijvingsgeld tot op de laatste euro terugbetaald.  Sindsdien vink ik bij elke wedstrijd het vakje verzekering aan.

Maar dat zal dan bij deze de laatste keer zijn.  Ik nam een kijkje op de site van IM Austria en keek aan welke voorwaarden je tegenwoordig moet voldoen om kunnen "af te zeggen" als je een verzekering hebt genomen.  Laat het mij kort en duidelijk verwoorden.  Je kan hier alvast kijken naar de volledige uitleg maar eigenlijk komt het op het volgende neer. 

Je kan afzeggen tot 1 week voor de wedstrijd en dit om volgende redenen: zwangerschap (enkel voor vrouwen natuurlijk), overlijden van de atleet (logisch), als je onder behandeling bent bij een psychiater of opgenomen in een psychiatrische instelling, Alle blessures die het gevolg zijn van een ongeluk gevolgd door ziekenhuisopname met operatie, uw kot is afgebrand of iemand die bij u inwoont is overleden. Dit alles natuurlijk voorzien van de nodige attesten door politie en dokters en vertaalt in't Duits of Engels.

Maw, stel je hebt een gewone sportblessure waardoor je niet kan deelnemen, dan kan je niet afzeggen want dit komt niet voor in bovenvernoemde.

Dus de volgende keer steek ik die 20€ die ik betaal voor de verzekering, gewoon terug in mijne zak, de afzetters.

IM New York volgend jaar zal de duurste worden wat betreft budget maar ook wat betreft inschrijving.  Men schat dat het inschrijvingsgeld in de buurt van de 1000$ zal zitten.

Geen opmerkingen: