zaterdag 18 juli 2009

De peer

Triatlon, drie disciplines, en ze stonden vandaag allemaal op het programma.

Vanmorgen 3.2K swim, gewoon rustig duurtrainingske. Thuis snel wat bokes naar binnen gestoken en toen samen met Kurt (die ging losrijden voor Aarschot) een goeie 2 uur rondgecruist, op't gemakske. Daarna back home om mijn TT fiets te pakken en zelf nog eens 2 uur eraan vast geplakt tegen een iets steviger tempo.

Moeilijkste opgave van de dag was dan nog de 10K run maar dat werd pas problematisch na 3k. No more sugar in the tank, dus ergens in een plantage een peer van een boom gerukt en die naar binnen gewerkt. Ge kunt nie geloven hoe dat dat smaakt, ook al was ze zeker nog nie rijp. En wonderwel, de rest van de training was no problem, rustig tegen 5'/km gelopen. Kortom a perfect day.

Verder wil ik toch effe hier de commentaar van Raymond over het record van Wellington publiceren :

Blijkbaar waren fiets- en loopafstand niet correct en dit schijnt al langer een 'probleem' te zijn in Roth: fietsen 1,5 à 2 km en lopen een dikke kilometer. Datr scheelt toch weer ettelijke minuten. Maar ook mét correctie blijft het wereldrecord van CW overeind.http://www.3athlon.de/news/2009/07/1707_kommentar_challenge_roth.php

Ik kan daar ook nog aan toevoegen dat het fietsparcours in Klagenfurt volgens mij ook geen 180K is. Ik had "slechts" 175K op mijn computertje staan, en ik was niet de enige. Volgens de Heer Velo zou ook het lopen geen 42.195km zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

In Frankfurt had ik 179km op mijn tellertje staan na het fietsen. Moet er wel bijzeggen dat mijn tellertje op de toertochten steeds minder kilometers aangeeft als de toertochten zouden moeten zijn.
Dus volgens mij is de fietsafstand er correct. Voor het lopen had ik op mijn Garminhorloge 42,395meter, m.a.w. zal dit ook vrij correct zijn.

Jimmy