zaterdag 16 mei 2009

Ready or not ?

Maakt op zich niet veel meer uit, there is no way back.

Er is natuurlijk altijd dat duiveltje dat zegt. Ge had er meer voor moeten doen. OK kan altijd beter. Maar ik denk gezien het late aanvatten van de voorbereiding is het op zich niet echt slecht.

Het fietsen had ik twijfels, vooral omdat ik weinig hele lange ritten (+150) gedaan heb, slechts 2 !!!!!
Maar wel 11 tussen de 100-150km. Geregeld hard gegaan, veel van deze trainingen op de rollen. Weinig bergop gereden maar dat was er in Frankrijk helemaal niet aan te zien. De stage heeft mij gesust, ik was wel degelijk goed. Niet super maar goed.

Het lopen is beter dan vorig jaar Klagenfurt. De lange duurlopen gingen makkelijker, ik had ook meer zin in lopen hetgeen op zich met mijn “handicap” een pluspunt is. Het was niet zoals vorig jaar van moetes en afzien, meestal met veel pijn tijdens en achteraf.

Er moet natuurlijk ook nog gezwommen worden maar of ik daar nu een paar minuten meer over doe, daar ga ik niet van wakker liggen. Het is trouwens de eerste keer dat ik in zee zal zwemmen.

Enkele tactische denkpistes.

Veel tactiek zal er niet aan te pas komen. Finishen is en blijft voorop staan. Tijden voorspellen is moeilijk. Ik ken de omstandigheden, het parcours ginder van geen kant.
Als ik dan toch een doel moet vooropstellen, ik zou graag onder de 4 uur lopen. Ik denk dat mijn loopconditie dat wel toelaat. Ik ga misschien eens voor 1 keer de raad van Kurt opvolgen en sneller vertrekken dan anders. Stilvallen doet ge toch.

Allez dan, ne pronostiek. Een uur langer dan vorig jaar zou super zijn (10hr56 + 1uur), maar ik denk dat tussen de 12u-12u30 eindigen meer in de buurt zal komen van de realiteit.

1 opmerking:

ZWEMCOACH zei

SUCCES