dinsdag 29 april 2008

The points from the St-Tropez Jury

Onze trainingsstage zit er al weer op. 6 dagen lang werd er getraind in het Zuiden van Frankrijk. Ik geef even mijn totalen door over deze periode.

Swim : 23.1K
Bike : 657.5K
Run : 18K
Uren : 33hr55

Ik was met een beetje vrees wegens weinig lange ritten op de fiets naar ginder vertrokken en wilde me dan ook gedeisd houden tijdens de fietstrainingen. Maar blijkbaar heeft de aanpak van dit jaar al genoeg PK’s opgeleverd om toch af en toe eens te kunnen uitpakken. Ik bespreek kort de dagen zodat je een idee hebt hoe het er aan toe ging.

Dag1

Onze eerste kennismaking telkens weer. Wat opviel was dat het water van het prachtige 50m buitenbad warmer was dan de vorige jaren. 27° om precies te zijn, een ideaal temperatuurtje waar we dan ook dagelijks van profiteerden om 1-2 zwemtrainingen te doen.

De 2de zwemtraining werd meestal gebruikt als recup.

De eerste fietstraining is gezamenlijk en leverde 70.5K op. Rsutig aan om de lange autorit van de heenreis eruit te krijgen.

Achteraf liepen we nog 10.5K

Dag 1 leverde dus op

Swim : 4.1K
Bike : 70.5K
Run : 10.5K
Uren : 5hr

Dag 2

Werd ingezet met een zwemtraining van 2700m in de regen. Nadat de zon terug van de partij was trokken we voor 128K de fiets onder onze kont en meteen werd me duidelijk dat de benen goed waren. Op de Col de Vignon trokken Denis en ik achter Marco Velo aan. De HS schoot meteen naar buurt omslagpunt. Op de laatste klim van de dag maakte ik er een tactische spurt van tegen Kurt.

’s Avonds nog 1300 losgezwommen.

Swim : 4K
Bike : 128K
Uren : 6hr10

Dag 3

Onze lievelingsklim, Garde de Freinet zat op het einde van de rit. Tegen Velo en William was geen kruit opgewassen en Denis trok zo straf door in de achtervolging dat ik alle zeilen moest bijzetten om te kunnen volgen. Free Willy schoot dan nog een cartouche af tijdens de laatste 5K, topsnelheid 56 per uur. Het verschrikte gezicht van de triatleet die we inhaalde vergeet je niet gauw. Het verschil in snelheid lag meer dan 10per uur hoger.

Namiddag onze looptest en wat bijgelopen.

Swim : 4K
Bike : 91.5K
Run : 7.5K
Uren : 5hr24

Dag 4

Zwemtraining bestond uit 20’-15’-10’-5’. Goed voor 3100m
De fietsrit bracht ons naar Notre dame des Anges waar ik met William, Denis en Merco mee naar boven ging. Op de Babaou deed ik het rustiger aan. De boog kan niet altijd gespannen staan.

Swim : 5.1K
Bike : 115K
Uren : 5hr57

Dag 5

De dag van onze langste rit en … ik had rotslechte benen. Shit.. 100K lang was het toch een beetje afzien. Maar na 2 big Mac’s en ne frit (jazeker, gaan eten bij Mc Donalds) en een klein aanvalletje op het golvende parcours kwam ik er stilletjes door. Ditmaal was onze favoriete klim de laatste echte klim van de stage. Kurt wierp zich op als kopman en ik besloot op een kilometer of 6 van de 6K lange slotklim de debatten te openen. Luc , Kurt en ikzelf schoten weg uit de groep. Kurt bleef in de wielen en moest de zaak afmaken. Wij gaven ons voor 110%. En dat na +/- 165K fietsen

Op de klim reed Kurt weg en wij moesten even op adem. Na een goeie kilometer achtte ik de benen genoeg herstelt en ik reed terug naar de koploper toe. In een koppeltijdrit bergop konden we nog net uit de greep blijven van de Heer velo die zijn duivels had ontbonden. Na de afdaling lieten we ons nog eens gaan tijdens de laatste kilometers naar het domein.

Swim : 2.1K
Bike : 194.5K
Uren : 7hr44

Dag 6

Laatste dag. Er wordt ’s morgens beslist om laat op de avond al te vertrekken ipv ’s anderdaags ’s morgens. Dit omdat ons gehuurde busje anders nooit op tijd zou binnen zijn. Daarom werd het nog een “stressy” dagje.

’s Morgens zwemmen, dan ontbijten, de fiets op voor onze recup rit, snel douchen en eten gaan in stadje Port Grimaud. Terugkomen, beginnen met inpakken en al weer zwemmen. Bungalow poetsen, busjes inladen en naar de BBQ. Vertrokken om 21u45.

Door dit gedoe niet gaan lopen en onze wall sit volledig uit het oog verloren.

Swim : 3.8K
Bike : 58.5K
Uren : 3hr40'

Conclusie : Ik mag zeggen dat ik zelden met zulk een goeie benen thuis gekomen ben van onze trainingsweek. En dat is toch de bedoeling niet waar !

Geen opmerkingen: