zaterdag 5 april 2008

Maaslandse pijlen en choco

Terwijl half wielertoeristend Vlaanderen de kasseien en klimmetjes van de Ronde opzocht, zochten Marco Velo, Wim en ikzelf het iets dichter bij huis, namelijk in Gellik, waar de gepensioneerdenbond de Maaslandse Pijl organiseerde. Veel volk was er niet. Lag het aan het weer of was in het verleden de opkomst ook niet groter, wie zal het zeggen.

Ik had er al 22K opzitten toen ik mijn 2 compagnons voor vandaag ontmoette. Een vlakke uitgepijlde rit van 80K zou ons deel worden. Marco en ikke broederlijk naast elkaar en daarachter Wim, die er naderhand meer uitzag alsof hij een veldrit gereden had ipv een wielertoeristen"klassieker". Wie Marco kent, weet ook dat die eigenlijk maar 1 vitesse heeft. Afhankelijk van zijn conditie van dat moment. Nu ik moet zeggen dat het eigenlijk wel vlotjes liep en met 31 gemiddeld kwamen we terug aan bij het seniorenclubje in Gellik. Was het wegdek over het algemeen overal wel nat, echt veel regen hebben we niet gehad onderweg. Die onderweg was wel 8K korter dan voorzien zodat ik weer niet over die 120 zou geraken. Misschien een ommetje in het naar huis toe rijden ?

Mijn terugweg zou dezelfde worden aals de heenweg. Eigenbilzen, Mopertingen, Spouwen, Rijkhoven, Alt Hoeselt en via Hern naar hometown.

In Eigenbilzen trokken de goden dan maar de hemelsluis open. Gepaard gaande met een fel aanwakkerende wind. Op het stuk Mopertingen Spouwen beet ik mijn tanden en ook wel benen stuk. Van een ommetje is het niet meer gekomen, doornat en bijna choco kwam ik thuis aan. Hoeveel choco, neen geen pot maar wel genoeg om een paar "bokes" mee te smeren. Mijn langste fietstraining staat dus nu op 116K.

In de namiddag dan naar de zwemloop in Bergen op Zoom waar Zltc het meer dan goed deed.

Mario 3de op de 1000/10.

Anne 1st meisje 100/1
Maarten 3de jongen, Jarno 5de en Ruben 7de Jongen in dezelfde reeks. Jarno zwom trouwens weer een nieuw PR op de 100m, 2'27". Goe gedaan jongen !

Heb trouwens vandaag Appermans voor het eerst verslagen ! Ja want ik was als eerste bij de MC Donalds !!!!!

Geen opmerkingen: