zondag 21 januari 2007

Ik weet weer waarom !

Ik vroeg me gisteren af waarom ik al enkele jaren dit soort wedstrijden niet meer op mijn kalender had gezet. Nu weet ik weer waarom ! Dit is niet my peace of cake. Duatlon sowieso al niet, en als er moet gemtb’t worden blijkbaar helemaal al niet.

Het lopen. Was gewoon kl*te. Veel losse zand en oneffenheden. Een slechter loopparcours kan er niet worden uitgezocht voor mij. Ik had schrik om mijn voet om te slaan dus deed ik het voorzichtig aan. Vandaar dat ik bijna bij de laatste aan het fietsen moest beginnen.
Veel oponthoud in ronde 1 want ik moest veel inhalen. Op het einde van deze ronde had ik Luc P. te stekken en zag ook Koen rijden. Die moest er al halverwege ronde 2 aan en ik stoomde door want daar in de verte zag ik Denis. Maar helaas, ze hadden mij nog zo gewaarschuwd. Dit parcours was zwaar, mannen met hamers lopen er overal rond en na ronde 2 moest ik ruiterlijk toegeven dat het beste eraf was. Nog een ronde zo doorgaan betekende dat ik waarschijnlijk niet meer aan nummer vier moest beginnen. Ik besloot er dan maar een doorgedreven training van te maken en dat was al zwaar genoeg. Op het einde van ronde 3 kreeg ik een Marc M. déja vu moment. Een vrouw (ik hoop dat het de eerste was) passeerde mij. Djezus, ook dat nog.

Op dit moment van het jaar is dit te zwaar voor mij. Diep gaan tot in de toppen van je tenen kan je later nog zuur opbreken dus ben ik blij er een goede training van gemaakt te hebben. En 1 ronde minder fietsen was ook al goed geweest.

Polarcijfertjes.

1ste lopen 3K : 14’44 (165)
Wissel : 1’12
1ste ronde fietsen : 25’19 (163)
2de ronde : 22’54 (161)
Vanaf daar enkel nog de gegevens tot aan de finish : 1hr11’03 (150)
Totaal : 2hr15’14” (156)
Max HS 171

Ben niet tegen de grond geweest maar toch enkele malen van de fiets gemoeten al dan niet mijn fout.

Dit wil ik wel nog kwijt. Heel op het einde van het fietsen, dat stukje vals plat, wind op kop in open heide iets voordat je bergaf naar het fietsenpark ging. Ik reed naar het wiel van iemand toe, ja om uit de wind te kunnen zitten, in mijn wiel zat er nog iemand. Die jongen op kop kijkt om en houdt pardoes de benen stil. Nu ik was al niet echt goed gezind en dit was de spreekwoordelijke druppel. Ik ga langs hem rijden en roep :” Onnozelaar, ge doet precies of ge voor de eerste plaats aan’t rijden zijt. Ik zal hier wel op kop rijden en straks geeft ge me maar de helft van uwe premie”. Of de jongen de wedstrijd nog heeft durven uitdoen is mij niet bekend !

1 opmerking:

Jim zei

Persoonlijk kan ik alleen maar blij zijn met resultaat. Een dikke 10 min sneller als vorig jaar en in de buurt van de heer Maurissen finishen op een duatlon is voor mij onverhoopt.
Spijtig van die krampen de laatste 1500m lopen.
En zoals Marc het zegt, denk ik ook dat we vuurwerk gaan zien in de wintersprint lopen. Diegene die nu reeds in hun kaarten hebben laten kijken, zitten vrij dicht bijéén.