zondag 29 oktober 2006

Geluk gehad !

Gisteren op mijn gemakske de gazet aan het lezen. Kwam plots een artikel tegen van een jongeman uit Wellen die door een arbeidsongeval zijn been verloor. Dadelijk speelde de film van mezelf in mijn hoofd af.

Tijdens het lezen kwam ik nog maar eens tot het besef dat ik 8 jaar geleden immens veel geluk gehad heb. Niemand dacht er toen aan dat ik nog ooit aan triatlon zou doen, laat staan finishen in een Ironman. En nu wil ik volgend jaar liefst tussen de 10-11 uur over de finish lopen in Oostenrijk. En de eerlijkheid gebied mij te zeggen, liefst nog onder de 10 uur.

Maar als ik dan zoiets weer lees, denk ik bij mezelf, verdomme, het had anders kunnen aflopen en wees blij met wat ge nu hebt.

Blijkbaar is dit nog niet voor 100% verteerd, maar zal het dat ooit helemaal zijn ?

4 opmerkingen:

Super Mario ??? zei

TriBlogger Wil,

Ik moest nog aan u denken toen ik een paar dagen geleden het radionieuws hoorde : " twee wegenbouwwerkers kunnen een afglijdende betonnen paal niet ontwijken en krijgen die voluit tegen hun hoofd. Dood ! ... amai nog niet, het leven kan soms een overwachte weg inslaan ... ge vertrekt 's morgens voor een dag gelijk er wel duizend in uw leven zijn, en dan blijkt net die dag uw leven (of in het bovenvernoemde geval dat van uw nabestaanden) overhoop te gooien ...

Knap dat gij, na uw werkongaval, uw hoofd niet hebt laten hangen en dat ge ondanks uw beperking toch nog fanatiek aan Ironmantraining doet. Dankzij deze gedrevenheid kunnen veel atleten van u genieten, o.a. door dit Blog ...

Keep on the good work ...

Den Mario

Lieven zei

Wilfried,

de vergelijking met Marc Herremans ligt voor de hand. Ondanks een dom ongeval blijven jullie verder trainen om het onderste uit jezelf te halen, juist omdat wat je overkomen is niet wil of kan aanvaarden. Dit "onrecht" omzetten in positieve energie is de kunst. Hopelijk stop je niet met triathlon als je je ultieme doel bereikt hebt...

Jim zei

Wilfried,denk soms ook wel dat ge vroeger enorm sterk moet geweest zijn. Als ge ziet wat ge nu nog kunt. Ondanks uw beperking zijt ge nu nog steeds een sterk atleet en wordt ge steeds sterker.
Uw doorzettingsvermogen is uw kracht. Blijf zo doorgaan, en zoals Lieven ook al zegt, NIE stoppen als ge uw doel bereikt hebt.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Bedankt voor deze positieve commentaren. Ga in elk geval deze pagina afdrukken om bij een moeilijk moment nog eens opnieuw te lezen.