woensdag 26 juli 2006

Zack gezakt

Mijn oog viel op enkele opvallende nieuwsberichten .

Jürgen Zäck: betrapt op doping.De Duitse toptriatleet Jürgen Zäck heeft maandag bekend dat hij bij een dopingcontrole op 22 mei positief is bevonden. Volgens de 40-jarige Zäck testte hij positief door een voedingssupplement en ontkent hij elke vorm van dopinggebruik. Zondag maakte de Klaus Müller-Ott, voorzitter van de Duitse triatlonfederatie, al bekend dat een triatleet - zonder naam te noemen - positief werd bevonden. (belga)


Waar hebben we dit excuus nog gehoord ?

Tweeëndertig atleten werden dinsdag door de Belgische Atletiekfederatie officieel opgenomen in de selectie voor het EK in Göteborg, dat van 7 tot 13 augustus wordt gehouden. Nog nooit vaardigde België zo'n grote selectie af voor een EK atletiek. Bij de 32 zit ook Erik Wymeersch, die werd genoemd in een dopingaffaire, maar tegen wie de federatie niets concreets heeft om hem uit te sluiten van de selectie. Met Kim Gevaert (100m en 200m) en Tia Hellebaut (hoog) als medaillehoop bij de vrouwen en Cédric Van Branteghem (400m) en Michael Velter (hinkstap) bij de mannen, is België nog nooit zo sterk naar een EK afgereisd.

Opvallend de selectie van Wymeersch, het is maar goed dat hij gene wielrenner is, want dan hadden ze hem er al lang uit gegooid.


Jan Ullrich wint naar eigen zeggen volgend seizoen de Ronde van Frankrijk. Dat zou eventueel gebeuren in het tricot van Discovery Channel. De Duitse wielrenner bevestigt in de Zwitserse krant Blick dat hij heeft gesproken met het Amerikaanse team, maar volgens Der Jan is er nog geen overeenkomst gesloten. Ullrich werd bij T-Mobile ontslagen omdat zijn naam opdook in het Spaanse dopingschandaal rond de dokter Fuentes.AfscheidSinds zijn ontslag schreeuwt Ullrich zijn ontschuld uit. "Ik heb nooit doping gebruikt", houdt Ullrich vol. "Bovendien heb ik ook altijd gezegd dat ik nog één keer de Tour wil winnen. Dat is me dit jaar door omstandigheden niet gelukt, dan moet het volgend jaar maar gebeuren. Daarna kan ik pas afscheid nemen van de wielersport", aldus Ullrich in Blick. Een opmerkelijke uitspraak van de werkloze renner. Als bewezen wordt dat hij bloeddoping gebruikt heeft, dan wacht hem immers een schorsing.ArmstrongMaar nu zit hij dus al met Discovery aan tafel. Een overstap zou opmerkelijk zijn, omdat zijn voormalige aartsrivaal Lance Armstrong mede-eigenaar is van die ploeg.

Blijkbaar zit "der Jan" er niks mee in dat hij 4 jaar kan geschorst worden. Ik vraag mij dan af hoe dik hij zal zijn op zijn 36ste en of hij dan nog op een fiets geraakt ?

Geen opmerkingen: