woensdag 22 oktober 2008

Enkele redenen waarom Bowling beter is dan triatlon

Bier
Wat krijg je als je 2 uur of meer het beste uit jezelf hebt gehaald al zwemmend, fietsend en lopend. Een flesje water en een schraal energiedrankje dat smaakt alsof ze er eerst de afwas in gedaan hebben.
Wel in het bowlen is de toog slechts enkele meters verwijderd van het slagveld en … 1 duw op de knop en het bier wordt voor je neus neergezet !

Vroeg op staan
’s morgens vroeg uit je bed kruipen om toch ergens in de buurt in een koud chloorwatertje te springen en snel je training af te werken om je dan naar het werk te haasten.
Ik weet niet hoe laat de bowlingzaken open gaan maar ik heb een vermoeden dat je er ’s morgens voor een gesloten deur gaat staan. Je kan dus pas trainen als de bowlingbanen open zijn. Zou bij god nie weten wat ik moest trainen als ze dicht zijn. In triatlon daarentegen is er altijd wel iets te trainen ook als het zwembad dicht is !

Uitrusting
Je hebt tonnen materiaal nodig voor triatlon en dus ook tonnen vol geld om dit te kunnen bekostigen. Nu de banken in crisis zijn en de creditkaarten hun limieten hebben bereikt, big problems.
Wat kost daarentegen een bowlingbal, voor 50€ kan je wel ergens een exemplaar achteroverslaan. En dan is er nog geld genoeg over om een pintje extra te drinken.

Eten
Wie eet niet graag chips uit het vuistje of nachos met zo’n lekkere ketchup of kaassaus. Of een frietje met stoofvlees. Als eens geprobeerd tijdens het fietsen of lopen ?

Het weer
De temperatuur in de meeste bowlingbanen is comfortabel en kent weinig schommelingen. Er is geen wind, regen, kou, ijs of sneeuw, gevaarlijke honden of roekeloze chauffeurs. Misschien dat er wel enkele roekeloze aanwezig zijn maar hun auto staat veilig buiten op de parking.

Kwetsuren
Als ik het goed heb zijn er zelden kwetsuren te bespeuren bij de meeste bowlers. Er kan al eens een bal op je voet belanden maar dit gebeurt slechts zelden naar het schijnt.

Training
Trainen voor bowlen is volgens mij volkomen nutteloos. Er blijft dus veel tijd over om, ik zeg maar iets, tv te kijken. Mocht je toch zin hebben in een trainingetje dan moet je slechts 1 arm trainen.

Had ik het al over bier gehad !!!!!

Misschien dat ik er toch maar eens over na moet denken …..

Geen opmerkingen: