woensdag 1 november 2006

Kilo's

De donkere dagen van het jaar zijn begonnen. Het was al weer een tijdje geleden dat ik nog eens een lange broek aantrok om te gaan lopen. Ook de muts was weer van de partij. De opdracht van de muts was tweeledig. Ten eerste de oren en het hoofd warm houden (ja waar dient een muts anders voor) en ten tweede mijn nieuwe mp3 oortjes beter in mijn oren houden. Het was een succes voor beide opdrachten mag ik wel zeggen.

De training bestond uit een trage duurloop (HS 128-142) van 60'. Het werden er uiteindelijk 59'16", de afstand 10.6K en gemiddelde hartslag 132, wetende dat er weer een aantal heuvels in het parcours voorkwamen. Aangevuld met 2 heuvelsprintjes op het einde van de training. ( meer daarover in ons clubboekje).

Onder begeleiding van Jarno verliep de training perfect. Had een heel goed gevoel, het liep soepel. Dat heeft volgens mij ook veel te maken met mijn gewicht dat tegenwoordig op 72.5 kg staat (ben 1m80). Dit was in het verleden mijn gewicht in de zomer, de wedstrijdperiode. In de wintermaanden kwam daar dan al snel een kilootje of 3-4 bij zodat je echt een papzakkengevoel kreeg . Awel, dat gevoel heb ik helemaal niet nu. De 3 kg zijn er wel bijgekomen maar mijn gewicht was deze zomer dan ook maar 69.5. Dus dat scheelt natuurlijk. De bedoeling is dit de hele winter zo te houden en dan in het voorjaar reeds naar 70 kg te gaan en in de zomer rond de 68 kg te wegen. Dat gaat in het lopen echt een flyergevoel geven. loop maar eens met 4-5 kg extra rond, dan weet je wat een kilootje meer of minder teweeg kan brengen.

1 opmerking:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

En dat principe is ?